Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

21 Şubat 2011 Pazartesi

SSK ve Bağ-kur Emeklilik 165 Soru 165 Cevap - Ali ÖZTÜRK Ekonomist




Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

SSK ve Bağ-kur Emeklilik 165 Soru 165 Cevap


  • 5 yıllık vergi mükelefiyiz ama Bağ-kura hiç kaydımız yok geriye dönük kayıt yaptırabilir miyiz?

  • 1987 Maliye kayıtlıyım 2008 yılına kadar Bağ-kur girişim gözükmemektedir şimdi 1987 yılından günümüze kadar Bağ-kur borçlanması yapabilir miyim?

  • Yeni çıkan Torba yasa ile Bağ-kur'a borçlanma yapmam mümkün mü?

  • SSK ilk işe giriş tarihim 01.12.1985 olup toplamda 6150 gün ödenmiş primim var ben ne zaman emekli olabilirim?

  • 1969 doğumluyum 06.05.1984 tarihinde sigortalı çalışmaya başladım ne zaman emekli olabilirim?

  • 1992 yılında vergi dairesine kaydım var yalnız Bağ-kur'a kaydım yok şimdi 1992 yılından Bağ-kur kaydı yaptırıp borçlanabilir miyim?

  • Torba yasaya göre 1999'dan önce sigortalı işe başlamış olanların eski sisteme göre emekli olabilecekleri söylentisi var doğru mudur?

  • Eşim 1989 senesinde Bağ-kurlu oldu ve 24 ay Bağ-kur primi yatırdı 1990 ile 1991 senesinde iki kızımız dünyaya geldi acaba eşim doğum borçlanmasından faydalanabilir mi?

  • Doğum borçlanması için başvurdum SGK'dan ödeme belgesi geldi ancak ödeyemedim ileride tekrar doğum borçlanmasına başvurma hakkım var mı yoksa hakkımı kaybettim mi?

  • Babam 10.01.1961 doğumlu SSK girişi 01.04.1983 tarihi olup 2800 gün primi var 3600 günden nasıl ve ne zaman emekli olabilir?

  • Ben 02.03.1967 doğumluyum 14.05.1985 tarihinde işe başladım şu an 8000 günüm var ne zaman emekli olabilirim?

  • Bağ-kur ekstresinde görülen borcumu yeni çıkacak aftan yararlanarak ödeyeceğim emekli olurken başka sorunlar çıkmaması için şimdiden ne yapmalıyım?

  • İsteğe bağlı Bağ-kur ödüyorum fakat yakında SSK'lı bir işe gireceğim isteğe bağlı sigortayı sonlandırmak için ne yapmalıyım?

  • Kendi isteğimle ne zaman işten ayrılırsam kıdem tazminatı alabilirim?

  • Yeni Bağ-kur affı çıktığında aylık primlerimi ödemeden yalnızca eski Bağ-kur borcumu taksitlendirebilir miyim?

  • 1995 SSK girişliyim 1984 ve 1988 doğum tarihli iki çocuğum var ben de doğum borçlanmasından faydalanabilir miyim?


  • SSK emeklisi babasından yetim aylığı alan ve çalışmayan kız çocuğu isteğe bağlı sigortalı olursa yetim aylığı kesilir mi?

  • Bir şahıs diyelim ki 1980 yılında SSK'lı olarak işe girdi 2005 yılında ise esnaf faaliyetine başladı Bağ-kur işe başlamayı hangi tarih olarak dikkate alır?

  • Hangi kadın sigortalılar 50 yaşında 3600 günden hemen SSK emeklisi olabilirler?

  • Hangi erkek sigortalılar 55 yaşında 3600 günden hemen SSK emeklisi olabilirler?

  • 01.04.1981 öncesi işe giren kadınlar SSK'dan nasıl emekli olabilir?

  • 08.09.1976 ve daha öncesi işe giren erkekler SSK'dan nasıl emekli olabilir?

  • 14 yaşında SSK'lı olarak çalışmaya başladım bu durumda sigorta tescil tarihim kaç yaşımdan geçerlidir ve ne zaman emekliliğe hak kazanırım?

  • e-devlet şifrenizi ilk aldığınızda defalarca yanlış girmemek için hangi ayrıntıya dikkat etmelisiniz?

  • Yeni SGK affında e-devlet uygulamasının mağduru olmamak için ne yapmamızı tavsiye edersiniz?

  • Emekliliği Bağ-kur'dan sonra SSK'ya geçtiği için son 1260 gün şartına takılanlar askerlik borçlanması yaparlarsa işe yarar mı? 

  • Dayımın Şubat 1982 SSK girişi ve 3300 günü var 20 ay askerlik borçlanması yaparsa ne zaman emekli olur? 

  • Prim günüm ve sigortalılık sürem dolu fakat emekliliğime 8 yıl var doğum borçlanması yaparsam emeklilik yaşım öne gelir mi? 

  • Geçmişte Bağ-kura kaydı olanlar Kuruma bildirmedikleri vergi ve şirket ortaklığı kayıtlarını şimdi bildirerek yeni SGK affından yararlanabilirler mi? 

  • Bağ-kur hiç bir meslek odası ve esnaf sicile kayıtlı olmadığım halde belge getir diyor ne yapmalıyım? 

  • Çıkacak olan yeni SGK affından 5 yıldan fazla Bağ-kur borcu olduğu için sigortalılıkları durdurulan ve hizmetleri silinenler de yararlanacaklar mı? 

  • Bağ-kur'a hiç kayıt olmayan eski vergi mükelleflerinin yeni SGK affıyla emekli olma şansları var mı? 

  • Yeni vergi ve SGK affıyla bir defaya mahsus yaşını bekleyen SSK'lıları emekli yaparlar mı? 

  • Kapanmış vergi kayıtlarına rağmen devam etmiş Bağ-kur borçlarını yeni aftan yararlanıp ödeyerek emekli olabilir miyiz? 

  • Askerlik borçlanması bedelini toplu olarak ödemek için Ziraat bankasından para çekebilir miyiz? 

  • Eski vergi ve meslek odası kayıtlarımı göstererek Bağ-kur'dan geriye dönük gün kazanabilir miyim? 

  • Yeni çıkan SGK affı ile yaşını doldurup prim günü eksik olanlar toplu ödeme yaparak emekli olabilecekler mi? 

  • 2000 yılında işyeri açtım Bağ-kura kayıt oldum fakat 3 ay sonra dükkanımı kapattım şimdi aradaki 10 yıllık boşluğu borçlanıp ödeyebilir miyim? 

  • Bağ-kura kaydı olmayan babamın 1990 ile 1998 arasındaki vergi kayıtlarını Bağ-kura saydırıp emekli yapabilir miyiz? 

  • Hangi meslek odasına kayıtlı olduğumu öğrenmek için nereden bilgi alabilirim? 

  • Bağ-kura bildirilmeyen vergi ve şirket ortaklığı kayıtları ileride başıma dert açar mı? 

  • Emeklilik başvurusu yaparken vukuatlı nüfus kayıt örneği vermek zorunlu mu? 

  • Bağ-kura kaydım yok ama aralıklarla 15 yıla yakın vergi kaydım var bu durumda yeni çıkacak SGK affından yararlanıp emekli olabilir miyim? 

  • 2006 yılında askerlik borçlanmasını ödedim fakat dekontu bulamıyorum SSK kayıtlarında ödediğime dair bilgi var mıdır? 

  • Askerlik borçlanması tutarını bankaya ödedikten sonra kazandığım günleri SSK dökümümde hemen görmek istiyorum bunun için ne yapmalıyım? 

  • Çalışmakta olduğum firmadan kendi isteğim ile ayrılırsam herhangi bir tazminat alabilir miyim? 

  • Bir milletvekili tarafından TBMM'ye sunulan yaşını bekleyenlerin emekli edilmesi teklifi kabul edilir mi? 

  • Eşim ilk kez 1985 yılında SSK'lı olarak işe başladı 1989 yılında işten ayrıldı 1993 ve 2002 yıllarında yaptığı iki doğum için de borçlanma yapabilir mi? 

  • 2002 ve 2006 yılında isteğe bağlı SSK öderken doğum yaptım primi ödenmeyen 1995 ve 2001 arasındaki boşluklar için doğum borçlanması yapabilir miyim? 

  • Bir bayan tanıdığım Bağkur'lu iken doğum yaptı doğum borçlanması hakkından yararlanabilir mi? 

  • Doğum borçlanması uygulamasında ilk doğumla ikincisi arasında 2 yıldan az süre varsa ne olacak? 

  • Geçmişte isteğe bağlı SSK ödeyenler doğum borçlanması yapabilir mi? 

  • Hem SSK hem de Bağ-kur kaydı olduğu halde kimler doğum borçlanması yapamayacak? 

  • SSK'lılar doğum borçlanması talepleri için nereye başvuru yapacaklar? 

  • 1979 SSK girişli annem 1983 ve 1986 yıllarında yaptığı doğumlar için borçlanma yapabilecek mi? 

  • Annemin prim günü dolu yaşını bekliyor doğum borçlanmasıyla emekliliğini öne çekebilir miyiz? 

  • İsteğe bağlı Bağ-kur ödeyenler doğum borçlanması yapabilir mi? 

  • 16 Eylül 2010 tarihli yeni hizmet borçlanması genelgesinde ilk işe girişten önceki doğumlara borçlanma hakkı verildi mi? 

  • SSK'dan emekli olmak amacıyla son 1260 günü doldurmak için çalışıyordum ancak işten çıktım şu anda boşum isteğe bağlı yatırsam geçerli olur mu? 

  • Primimi doldurmaya yetecek kadar yaşayamazsam 1820 gün ödenmiş primle eşim emekli maaşı için müracaat edebilir mi? 

  • Bu sene üniversiteye gidecek bir öğrenciyim SSK'lı babam üzerinden sağlık yardımı alabilir miyim? 

  • Ben 1992 ile 1996 arasında işverendim Maliyeye borcum vardı yeni ödedim bu 4 seneyi Bağ-kur'a ödeme şansım var mı? 

  • 1988 SSK girişliyim 1996'da doğum yaptım primim dolu borçlanıp emeklilik yaşımı öne çekebilir miyim? 

  • İsteğe bağlı Bağ-kur ödüyorum SSK'ya emeklilik başvurumu yapmadan önce isteğe bağlıyı kapatmak zorunda mıyım? 

  • SSK'ya emeklilik talebinde bulunacağım hangi evraklarla başvurmam gerekiyor? 

  • Sayısız kez SGK sayfasından sorgulama yaptım devamlı farklı tarih çıkıyor emekliliğim için hangi şartları yerine getirmek zorundayım? 

  • Toplu para yatırıp emekli olmak için 2006 yılında Ziraat bankasına 1000 lira civarında para yatırdık böyle bir yasa var mı? 

  • APS ile yapılan emeklilik başvurularında evraklarımızın SSK'ya teslimi gecikirse bir aylık emekli maaşımız yanar mı? 

  • SSK girişim 01.06.1982 olup toplamda ödenmiş 6000 gün primim var ne zaman emekli olabilirim? 

  • Muhasebeciler isteğe bağlı sigortayı tercih etmememi bir yerde sigortalı görünmemi tavsiye ediyorlar sizce ne yapmalıyım? 

  • Hollanda'daki çalışma ve sosyal güvenlik ataşeliğimizin adres ve telefonlarını verebilir misiniz? 

  • Yabancı ülke sosyal güvenlik kurumlarının yazışma adreslerini nereden bulabiliriz? 

  • Almanya'daki sosyal güvenlik kurumlarının internet sayfalarına nasıl ulaşabilirim? 

  • Doğum borçlanmasıyla ilgili yasa ne zaman yürürlüğe girecek SSK'ya gittik yok böyle bir şey diyorlar doğru mu? 

  • KEY paramı çekmek için gittiğimde TC kimlik numaramın son iki rakamına göre günüm değilmiş ödemediler ne yapabilirim? 

  • İlk sigorta başlangıcı 2000 yılı ve sonrası olanlar doğum borçlanması yaparak 3600 günden emekli olabilecekler mi? 

  • İki doğumun tamamını borçlanmak istersem 4 yıl için asgari ne kadar para ödeyeceğim? 

  • Bir tam doğum borçlanması yapanlar 720 günlük borçlanma için asgari kaç para ödeyecek? 

  • Meslek lisesinde staj yaptım ama SSK yatırmamışlar okulu mahkemeye versem kazanabilir miyim? 

  • İşyerinde çok sıkıntı içersindeyim 3600 günüm dolduğunda kıdem tazminatımı alarak ayrılabilir miyim? 

  • 1987 ile 1994 yılları arasında vergi mükellefiydim elimde belgelerim mevcut o dönemi Bağ-kura saydırabilir miyim? 

  • Çalışma hayatına hiç boşluğum olmadan devam ettim doğum borçlanması yapabilir miyim? 

  • Kadın sigortalılara çıkartılacak doğum borçlanması tutarı ne kadar sürede ödenecek? 

  • Doğum borçlanması yaparak kimler hemen emekli olabilir? 

  • Kadınlara tanınan doğum borçlanması hakkıyla kimler 4 yıl erken emekli olabilecek? 

  • Yeni çıkan hizmet borçlanması tebliğine göre iki doğum yapan herkes 4 yıl erken emekli olacak mı? 

  • Bağ-kur'dan emekliyim eşimden boşandım SSK emeklisi babamdan yetim maaşı alabilir miyim? 

  • Babamın 650 gün ödenmiş sigortası var kendisini hangi yolu izleyerek emekli edebilirim? 

  • SSK kurumundan yetim aylığı alıyorum dükkan açtığım zaman yetim maaşım kesilir mi? 

  • Emeklilik dilekçemi 20.06.2010 tarihinde verdim sonucunu nereden ve nasıl öğrenebilirim? 

  • Bag-kur'a 6.000 TL borcum gözüküyor bu parayı ödemezsem ne olur borç silinir mi? 

  • Bağ-kur'dan çıkış için Kuruma herhangi bir evrak vermem gerekiyor mu? 

  • Askerlik borçlanmasını kaç gün olarak ödediğimizi unuttum öğrenmek için ne yapmalıyım? 

  • Esnaf Bağ-kurunu kapatan babamın SSK'dan emekli olması için kaç gün gerekiyor? 

  • Babasından yetim aylığı alan kızım evlenip boşandı ikinci kez evlenirse tekrar çeyiz parası alabilir mi? 

  • İşyeri çalıştırıyorum Bağ-kur'um yok eşimin sigortasından yararlanabilir miyim? 

  • Emekliliğim geldi Bağ-kur borcumu maaşımdan düşürme imkanı var mıdır? 

  • Son yedi yıl içinde 1260 gün şartından kurtulmanın bir yolu var mı? 

  • Temmuz ayında evleneceğim acaba ben de çeyiz parası alabilir miyim? 

  • Emeklilik başvuruma cevap alamazsam ne yapmalıyım? 

  • SSK'ya emeklilik başvurusu yaptım Bağ-kur borç çıkarttı ne yapacağım? 

  • Bağ-kura borcumun silinmesi için verdiğim dilekçenin sonucunu nasıl öğrenebilirim? 

  • 26 yaşında bir bayanım kaç yaşında emekli olacağım? 

  • Hanımım 3600 günden ne zaman emekli olur? 

  • Emeklilik hesabım yapılırken hangi işe başlama tarihim sayılacak? 

  • Aşağıda bilgilerini verdiğim Bağ-kur prim borçlarımı sildirebilir miyim? 

  • En erken nereden ve nasıl emekli olacağınızı bilmek istermisiniz? 

  • 5 yıldan fazla olan Bağ-kur borçlarım hala neden silinmiyor? 

  • Emekli maaşımdan dernek kesintisi olmadığını nasıl öğrenebilirim? 

  • Birden fazla SSK numaranız varsa birleştirmeniz için dilekçe örneği 

  • İsteğe bağlı sigorta ödeyerek sağlık hizmeti alabilir miyim? 

  • Fabrikada staj yaptım bu süreler hizmete sayılır mı? 

  • Eşim Kıdem tazminatını alarak işinden ayrılabilir mi? 

  • 1982 yılındaki vergi kaydımı Bağ-kur'a saydırabilir miyim? 

  • İsteğe bağlı sigorta ödüyorum nereden emekli olacağım? 

  • Annem 3600 günü toplu olarak ödeyerek emekli olabilir mi? 

  • Askerlik borçlanması 1260 güne sayılır mı? 

  • 6 aylık Bağ-kur borcunu ödemekle yükümlümüyüz? 

  • Staj ve işe başlama arasındaki süreyi borçlanabilir miyim? 

  • Sigorta yatmayan günlerimi para ile ödeyebilir miyim? 

  • 47 gün SSK hizmeti var eşine maaş bağlatabilir miyiz? 

  • Babam vefat etti anneme maaş bağlatabilir miyiz? 

  • Bağ-kur'dan çıkıp SSK'ya geçtim ne zaman emekli olurum? 

  • Bağ-kur prim borcu var SSK'dan emekli olabilir miyim? 

  • Bağ-kur'a yeniden kayıt olsam eski borcum karşıma çıkar mı? 

  • Kaç günden kaç yaşımda emekli olabilirim ? 

  • Bağ-kur'dan yaş haddinden ne zaman emekli olabilirim? 

  • Emeklilik başvurumu nereye yapacağım? 

  • Kalan primlerimi toplu olarak ödeyerek emekli olabilir miyim? 

  • 18 aylık Bağ-kur Borcumu İptal Ettirebilir miyim? 

  • Abimi kaybettik 1222 günden maaş bağlatabilir miyiz? 

  • 1980 yılında sigorta başlangıcım var fakat prim yatmamış... 

  • İşe girişim 1991 mi yoksa 2003 mü sayılır? 

  • Annem toplu para yatırarak emekli olabilir mi? 

  • Askerlik borçlanmasının hizmet dökümünde görünmemesi hk. 

  • Sigortadaki 810 günümü geri alabilir miyim? 

  • Babanızın dosyasından yetim aylığı talebinde bulunabilirsiniz 

  • Emekli olmaktan vazgeçip ödemiş olduğumuz primleri geri alabilirmiyiz ? 

  • Bağ-kur hizmetimi iptal ettirebilir miyim? 

  • Emeklilik dilekçemi verdim hala neden cevap alamadım? 

  • İsteğe bağlı prim ödemeye geçerek nasıl emekli olabilirim? 

  • Emekli olmak için toplu ödeme yapılabilir mi? 

  • Bağ-kur'dan ne zaman emekli olabilim? 

  • Ne zaman emekli maaşımı alabilirim? 

  • 30 gün çalışan sağlıktan yaralanabilir mi? 

  • Emekli olmaya yakın yüksek prim ödemenin faydası olur mu? 

  • 55 yaşında 5975 günden emekli olabilirsiniz 

  • 2003'te işe başladım kaç yaşında emekli olurum? 

  • İsteğe bağlı sigortada 41 aydan fazla kalmayın 

  • Kaç yaşında emekli olacağım? 

  • Emeklilik başvurum ne zaman sonuçlanır? 

  • Staj sigorta başlangıcı sayılabilir mi? 

  • 18 yaşına kadar olan günlerim emekliliğe sayılır mı? 

  • Ne kadar daha SSK primi ödeyip emekli olabilirim? 

  • Ölen arkadaşımızın eşi ve çocuğuna nasıl maaş bağlatabiliriz? 

  • Emekliliğim için yaşımı bekliyorum işyerimden kıdem tazminatımı alabilir miyim? 

  • Sigortada boş geçen süreleri ödemem mümkün mü? 

  • İşe girişiniz ilk defa normal primin yattığı tarih kabul edilir 

  • Emeklilik dilekçesi verdim hala neden sonuç gelmedi? 

  • Ev hanımıyım kaç gün primle kaç yaşında emekli olurum? 

  • Senelik 360 günden fazla olan süre emeklilik hesabında dikkate alınır mı? 

  • Bağ-kur borç yapılandırmasının iptal edilmesi hk. 

  • Bağ-kur'a borcu olan SSK'dan emekli olabilir mi? 

  • Askerlik borçlanması yaparsam emeklilik yaşımda değişiklik olur mu? 

  • Emeklilik evraklarımın nerede takıldığını nasıl öğrenebilirim? 



  • Yurtdışı Borçlanması Hakkındaki Diğer Soruların Cevapları İçin Tıklayınız Kaynak: SGK

    Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com