Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

23 Kasım 2010 Salı

2000 yılında işyeri açtım Bağ-kura kayıt oldum fakat 3 ay sonra dükkanımı kapattım şimdi aradaki 10 yıllık boşluğu borçlanıp ödeyebilir miyim?

SORU:



Merhaba;

Ben 2000 senesinde bi dükkan açtım ve Bağ-kura kayıt oldum ancak hiç pirim ödemedim. 3 ay sonrada kapattım. Sorgulamada  3 ay 6 günlük 1.860 lira borç çıkıyor.   Sizden ricam ben geçmiş on senemi toptan ödeyebilir miyim? 48 yaşındayım Bağ-kur'lu  olmak için sonra ki on senemi de toptan ödeyebilir miyim?  tşk ederim 

Deniz A.


CEVAP:
2000 yılında açtığınız iş yeri üzerinden Bağ-kur'lu olduğunuzu fakat üç ay sonra kapattığınızı yazmışsınız.

Bağ-kur vergi, meslek odası, esnaf sicil ve şirket ortaklığı kayıtlarının herhangi biri ile başlar ve bu kayıtlarının tamamının kapatılması ile son bulur.

İş yerinizi kapattıktan sonra yukarıda saydığım kayıtlardan herhangi birine sahipseniz bu kayıtları Bağ-kura ibraz ederek gün kazanabilirsiniz.

Fakat ticari faaliyetiniz sadece 3 ay 6 günlük 2000 yılındaki vergi kaydınız ise ve başka hiç bir kaydınız yoksa Bağ-kur'dan gün kazanma olanağınız yok.

Yıllardır vatandaşa Bağ-kurun hangi kayıtlarla başladığını ve hangi kayıtların kapatılması ile son bulduğunu anlatmaya çalışıyorum. Bu detayı Bağ-kur hakkındaki sorulara verdiğim cevaplarda ve yazdığım dergi yazılarında görebilirsiniz. Olayın mantığını anladığınızda Bağ-kur'dan hizmet kazanma hakkınızın nerede başladığını ve nerede bittiğini de anlamış olacağınızdan gönlünüz rahat olacaktır.

Yukarıda yazdığım bu ayrıntıyı tekrar okuyun; Bağ-kur vergi, meslek odası, esnaf sicil ve şirket ortaklığı kayıtlarının herhangi biri ile başlar ve bu kayıtlarının tamamının kapatılması ile son bulur.


Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com