Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

27 Temmuz 2011 Çarşamba

Emekliliği Bağ-kur'dan sonra SSK'ya geçtiği için son 1260 gün şartına takılanlar askerlik borçlanması yaparlarsa işe yarar mı?

SORU:


İyi günler hocam sizden bir yardım isteyeceğim bana yardım ederseniz duacınız olurum. Şimdi ben babamı emekli ettirmek istiyorum babamın 2004 de Bağ-kurunu kapattırdık SSK dan emekli etmek istiyoruz Bağ-kur kapanışından sonra 1260 gün SSK lı çalışması gerekiyormuş biz bunu tamamlamak için askerlik borçlandırmasını yatırsak bir etki eder mi? Şu andada 9 aylık ödenmiş sigortası var lütfen yardım edin.


Kerem A.


CEVAP:


Kerem bey babanızın yaş ve işe giriş tarihini yazmamışsınız.


Diğer tüm şartların tamam fakat Bağ-kur'dan sonra SSK'ya geçtiğiniz için 1260 gün şartına takıldığınızı varsayarak sorunuzu cevaplıyorum.


Askerlik borçlanması 1260 günün hesabında dikkate alınmaz yani son 1260 güne sayılmaz.


Eğer son 1260 gün şartını tamamladıktan sonra prim eksiğiniz kalırsa o kadar askerlik borçlanması yapabilirsiniz.


Zaten prim gününüz dolu veya 1260 gün şartı tamamlanınca dolacaksa askerlik borçlanması yapmanıza gerek yok.


Eğer babanız Bağ-kur kapanışından sonra 9 ay çalışmışsa 33 ay daha çalışarak 1260 günü tamamlayabilir.

Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com