Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

21 Haziran 2010 Pazartesi

SSK'ya emeklilik başvurusu yaptım Bağ-kur borç çıkarttı ne yapacağım?

SORU:

merhabalar benim sorunum bagkur borcu hakkında ben 15/02/2010 tarihinde emeklilik için dilekçe verdim ssk dan günlerim tamam gözüksede 4ay 4 günde bagkur günüm gözüküyordu internetten bakınca ben onuda dilekçeye ekledim fakat daha sonra bagkur kayıtlarında 2001 yılına ait 1yıl 8 gün daha borç çıkardılar

karşılıgında ise 5250 tl ödemem gerekiyormuş şimdi ben ne yapacagım şaşırdım kaldım şu anda hiç bir gelirim olmadıgından o parayı ödeme durumum çok zor gözüküyor

bu borcu sildirmek veya itiraz etmek gibi bir şansım varmı yada emekli olup taksitle ödeyebilirmim vereceginiz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim

not tc no:102263xxxxx bu numara ile daha kolay kontrol edebilirsiniz bana bir yol gösterirseniz sevinirim tekrardan teşekkürler

Cevdet A.

CEVAP:

Cevdet bey Bağkur kayıtlarınızı inceledim.

01/10/1992 ile 05/02/1993 tarihleri arasında yazdığınız gibi 4 ay 4 günlük bir Bağ-kur hizmetiniz var.



Siz SSK dan emekli olurken bu hizmeti tabiki saydıracaksınız. Zaten siz bildirmemiş olsaydınız bile SSK memurları bu kayıtlara ulaşır Bağ-kura yazı yazar ve bu gün karşılaştığınız duruma yine düşerdiniz.

Siz 1992 de açtığınız işyerinizin kaydını Bağkura bildirmişsiniz hatta kapanışınızı da vermişsiniz.

Fakat 23/03/2000 ile 31/03/2001 tarihleri arasında açtığınız işyerinizi Bağ-kura bildirmemişsiniz.

Sorunda zaten buradan kaynaklanıyor.

Bağ-kur vergi, meslek odası, esnaf sicil ve şirket ortaklığı kayıtlarından biri ile başlarken bu kayıtların tümünün kapanması ile sona erer.

Bağ-kur iş ciddiye bindiğinde bütün kayıtlarınızı yukarıda saydığım kuruluşlar nezdinde ya kendisi ya da sigortalının ibraz edeceği İB formu ile ister. Getirilen İB formundaki mühürlere tek başına itibar etmez bir de üzerine resmi yazıyla sorar.

Siz SSK ya emeklilik başvurusu yapınca Bağ-kur hizmetlerinizi göndermek için kayıtlarınızı incelemiş ve sizin kendisine bildirmediğiniz 23/03/2000 ile 31/03/2001 tarihleri arasındaki kayıtlarınıza ulaşmış. Zaten vergi daireleri ile anlaştılar.

Neticeye gelirsek Bağ-kur borcunuz 5 yıldan az olduğu için silinmez. Bu borcu ödemeden de SSK ya hizmetleriniz gitmez.

Bir an evvel Bağ-kur borcunuzu ödeyerek SSK emekli maaşınızı bağlatmaya bakın derim.


SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com