Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

4 Ocak 2011 Salı

SSK emeklisi babasından yetim aylığı alan ve çalışmayan kız çocuğu isteğe bağlı sigortalı olursa yetim aylığı kesilir mi?

SORU:



İyi Günler,
Sorum şöyle; SSK emeklisi babasından dolayı yetim aylığı alan  ve çalışmayan bayan  önceden ödemiş olduğu SSK'lı günlerini tamamlamak için eğer isteğe bağlı sigortalılığa müracaat ederse yetim aylığı kesilir mi ? Cevaplarsanız memnun olurum... Teşekkürler

Arzu T.



CEVAP:

Arzu hanım isteğe bağlı sigortalı olunması SSK'dan yetim aylığı almaya mani değildir.  


Dolayısıyla bu kişi isteğe bağlı sigortalı olursa yetim aylığı kesilmez.


Ancak bu kişi isteğe bağlı sigorta ödeyerek kazandığı günlerle emekli olduğunda babasından aldığı yetim aylığı kesilecektir.


Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com