Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

19 Eylül 2010 Pazar

16 Eylül 2010 tarihli yeni hizmet borçlanması genelgesinde ilk işe girişten önceki doğumlara borçlanma hakkı verildi mi?

SORU:

Hocam merhaba,

Nasılsınız ? Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.

Hocam ben validemin emeklilik durumu ile ilgili fikrinizi almak istedim.

Bu konuda bilgilerinizi şahsımla paylaşmanızı istirham ediyorum.

Validem 28/08/1961 doğumlu.

İlk işe giriş tarihi: 01/02/1991
Ödenmiş prim gün sayısı: 2.100

Hala isteğe bağlı ödüyor.

Doğum borçlanması da yasalaşırsa validem 2 çocuk annesi olduğu için borçlanırsa 3600 günden ne zaman emekli olabilir ?

Çocukları: 1981 ve 1984 doğumlu

Hocam değerli zamanınızı çaldığım için özür diliyorum. Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.

Selam ve saygılarımla

Eren Y.
 
CEVAP:

Eren bey merhaba; 16 Eylül 2010 tarihli yeni hizmet borçlanması genelgesine göre ilk işe girişten önceki doğumlar yine borçlanılamıyor.

Annenizde 1981 ve 1984'de yaptığı doğumları  ilk işe girişi 1991 olduğu için borçlanamaz.

Şu an 2100 günü varsa 8 ay daha isteğe bağlı Bağ-kur ödeyerek 2340 güne ulaşınca isteğe bağlıdan çıkıp 1260 gün yani 3,5 normal bir işte sigortalı çalışşın.

Sonra yaştan emeklilik için 58 yaşını beklesin.

Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com