Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

16 Eylül 2010 Perşembe

SSK'dan emekli olmak amacıyla son 1260 günü doldurmak için çalışıyordum ancak işten çıktım şu anda boşum isteğe bağlı yatırsam geçerli olur mu?

SORU:

SSK'dan emekli olmak için ben 1260 günü doldurmak için çalışıyordum. 2 sene sonra işten çıktım.

Şu an da boşum 1260 günü doldurmak için isteye bağlı SSK yatırsam 1260 günümü doldurmama faydası olur mu?

Acele cevap bekliyorum. Teşekkürler..

Ali  B.

CEVAP:

Ali bey;  Eğer yazdığınız gibi prim eksiğiniz yok ve emekliliğiniz için gerekli olan tek şart son 1260 günün sigortalı olarak ödenmesi ise isteğe bağlı Bağ-kur ödemeniz işinize yaramaz .

Ayrıca isteğe bağlı SSK artık kaldırıldı o konuda bilgi eksikliğiniz var.  İsteğe bağlı sigortaya prim öderseniz ödediğiniz primler Bağ-kur'a sayılır. Bu primlerde SSK emekliliğiniz için gerekli olan son 1260 güne sayılmaz yani boşa gider.

Bir yerde iş bulup adınıza SSK primi ödenmesini sağlayın. Zaten 2 yıl çalışmışsınız 1,5 yıl daha sigortalı çalışıp bu işi bitirin ve SSK'dan emekli olun.



Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com