Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

11 Eylül 2010 Cumartesi

Ben 1992 ile 1996 arasında işverendim Maliyeye borcum vardı yeni ödedim bu 4 seneyi Bağ-kur'a ödeme şansım var mı?

SORU:

Selam. 1992-1996 arasında Maliye kayıtlı işverendim. Maliyeye borcum vardı yeni ödedim.

Bağ-kur prim borcum kayıtlı olmadığından ödenmedi. Emekli olmam için bu günler bana yetiyor. Ama 2003 deki geriye dönük borçlanmayı yapmadığım için bu günler lehime çalışmadı.

Bu 4 seneyi lehime döndürme şansım var mı? Saygılar

M. E

CEVAP:
Beyefendi normal şartlarda 1992 ile 1996 yılları arasındaki vergi kaydınızı Bağ-kur kabul etmez. Faraza 1992 yılında başlayan vergi kaydınız hiç kesintisiz devam etseydi bile Bağ-kur sizi 1.10.2008 itibariyle sigortalı sayacaktı.

Eğer Ağustos 2003  ile  Şubat 2004  arasında verilen 6 aylık sürede vergi borçlanması hakkından yararlanmış olsaydınız o günleri normal yollardan kazanma imkanınız olurdu.

Fakat bu konuda dava açarsanız durum değişebilir. Kazanma garantiniz olmamakla birlikte ancak dava açarak bu yılları Bağ-kur'a saydırabilirsiniz. Dava olayının masraflı bir iş olacağını ve hemen sonuçlanmayacağını bilmenizi isterim. Kaybettiğiniz zamanda yaptığınız harcamaların boşa gideceğini baştan düşünün.

Size dava açın kazanırsınız demiyorum ancak dava yoluyla bu günleri saydırma olasılığından bahsediyorum. Zira mahkeme kararlarına bakarsak bu konuda dava açanlardan  kaybedenler olduğu gibi kazananlar da var.

Nihai kararı siz vereceksiniz. Yazdıklarım ön bilgi nitelindedir bir yönlendirme değildir. Bu tip işlerin sorumluluğuna girmek istemem.

SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com