Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

1 Ekim 2012 Pazartesi

Ne zaman emekliliğe hak kazanırım?

775 gün daha prim ödeyip 50 yaşın dolmasını bekleyeceksiniz

Soru: 11 Şubat 1988 sigortalı oldum. 27 Temmuz 1969 doğumluyum. 1989 - 1990 yıllarında 18 ay askerlik yaptım. Yani sigorta girişinden  sonra. Şu an 4600 gün prim ödemem var. Ne zaman emekliliğe hak kazanırım? Suat ÇAKIRKAPLAN


Cevap: Emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5375 gün prim ödeme ve 50 yaş şartlarına tabisiniz. 775 gün daha prim ödeyerek, 4600 gün olan priminizi 5375 güne tamamlamanız şartıyla, 50 yaşınızı dolduracağınız 27 Temmuz 2019 tarihinde emekli olabilirsiniz.

Ekrem SARISU - POSTA
www.emeklilikhaber.com tanıtım ve tavsiye mesajı:
Değerli arkadaşım;
Bu e-postayı size faydalı bir siteyi duyurmak için gönderiyorum.

Sigortalı çalışıyorsanız  yeni SGK haberlerini günlük olarak yayınlayan bir site var.

Düzenli olarak önemli gelişmeleri takip edebilirsiniz.

Ayrıca İş arkadaşlarınızın ve tanıdıklarınızın önemli SGK gelişmelerinden
haberdar olmalarını istiyorsanız onlara bu siteyi tavsiye ediniz.

Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com
RSS Aboneliği http://feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 

Ali ÖZTÜRK Ekonomist SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

  1. Bağ-kur kaydım yok ancak 1986 ile 1998 tarihleri arasında vergi mükellefiyetim vardı bu süreyi Bağ-kur'a borçlanabilir miyim?
  2. Krediyle emeklilik uygulamasıyla Bağ-kur'dan emekli oldum sağlık hizmetlerinden hemen yararlanmaya başlayabilir miyim?
  3. Emeklilik için gerekli olan gün sayımı doldurdum şu an itibariyle işi bıraksam emeklilik yaşım gelene kadar çalışmasam ve prim ödemesem normal bir şekilde emekli olabilecek miyim?
  4. 5 yıllık vergi mükelefiyiz ama Bağ-kura hiç kaydımız yok geriye dönük kayıt yaptırabilir miyiz?
  5. 1987 Maliye kayıtlıyım 2008 yılına kadar Bağ-kur girişim gözükmemektedir şimdi 1987 yılından günümüze kadar Bağ-kur borçlanması yapabilir miyim?
  6. Yeni çıkan Torba yasa ile Bağ-kur'a borçlanma yapmam mümkün mü?
  7. SSK ilk işe giriş tarihim 01.12.1985 olup toplamda 6150 gün ödenmiş primim var ben ne zaman emekli olabilirim?
  8. 1969 doğumluyum 06.05.1984 tarihinde sigortalı çalışmaya başladım ne zaman emekli olabilirim?
  9. 1992 yılında vergi dairesine kaydım var yalnız Bağ-kur'a kaydım yok şimdi 1992 yılından Bağ-kur kaydı yaptırıp borçlanabilir miyim?
  10. Torba yasaya göre 1999'dan önce sigortalı işe başlamış olanların eski sisteme göre emekli olabilecekleri söylentisi var doğru mudur?
  11. Eşim 1989 senesinde Bağ-kurlu oldu ve 24 ay Bağ-kur primi yatırdı 1990 ile 1991 senesinde iki kızımız dünyaya geldi acaba eşim doğum borçlanmasından faydalanabilir mi?
  12. Doğum borçlanması için başvurdum SGK'dan ödeme belgesi geldi ancak ödeyemedim ileride tekrar doğum borçlanmasına başvurma hakkım var mı yoksa hakkımı kaybettim mi?
  13. Babam 10.01.1961 doğumlu SSK girişi 01.04.1983 tarihi olup 2800 gün primi var 3600 günden nasıl ve ne zaman emekli olabilir?
  14. Ben 02.03.1967 doğumluyum 14.05.1985 tarihinde işe başladım şu an 8000 günüm var ne zaman emekli olabilirim?
  15. Bağ-kur ekstresinde görülen borcumu yeni çıkacak aftan yararlanarak ödeyeceğim emekli olurken başka sorunlar çıkmaması için şimdiden ne yapmalıyım?
  16. İsteğe bağlı Bağ-kur ödüyorum fakat yakında SSK'lı bir işe gireceğim isteğe bağlı sigortayı sonlandırmak için ne yapmalıyım?
  17. Kendi isteğimle ne zaman işten ayrılırsam kıdem tazminatı alabilirim?
  18. Yeni Bağ-kur affı çıktığında aylık primlerimi ödemeden yalnızca eski Bağ-kur borcumu taksitlendirebilir miyim?
  19. 1995 SSK girişliyim 1984 ve 1988 doğum tarihli iki çocuğum var ben de doğum borçlanmasından faydalanabilir miyim?
  20. SSK emeklisi babasından yetim aylığı alan ve çalışmayan kız çocuğu isteğe bağlı sigortalı olursa yetim aylığı kesilir mi?
  21. Bir şahıs diyelim ki 1980 yılında SSK'lı olarak işe girdi 2005 yılında ise esnaf faaliyetine başladı Bağ-kur işe başlamayı hangi tarih olarak dikkate alır?
  22. Hangi kadın sigortalılar 50 yaşında 3600 günden hemen SSK emeklisi olabilirler?
  23. Hangi erkek sigortalılar 55 yaşında 3600 günden hemen SSK emeklisi olabilirler?
  24. 01.04.1981 öncesi işe giren kadınlar SSK'dan nasıl emekli olabilir?
  25. 08.09.1976 ve daha öncesi işe giren erkekler SSK'dan nasıl emekli olabilir?
  26. 14 yaşında SSK'lı olarak çalışmaya başladım bu durumda sigorta tescil tarihim kaç yaşımdan geçerlidir ve ne zaman emekliliğe hak kazanırım?
  27. e-devlet şifrenizi ilk aldığınızda defalarca yanlış girmemek için hangi ayrıntıya dikkat etmelisiniz?
  28. Yeni SGK affında e-devlet uygulamasının mağduru olmamak için ne yapmamızı tavsiye edersiniz?
  29. Emekliliği Bağ-kur'dan sonra SSK'ya geçtiği için son 1260 gün şartına takılanlar askerlik borçlanması yaparlarsa işe yarar mı? 
  30. Dayımın Şubat 1982 SSK girişi ve 3300 günü var 20 ay askerlik borçlanması yaparsa ne zaman emekli olur? 
  31. Prim günüm ve sigortalılık sürem dolu fakat emekliliğime 8 yıl var doğum borçlanması yaparsam emeklilik yaşım öne gelir mi? 
  32. Geçmişte Bağ-kura kaydı olanlar Kuruma bildirmedikleri vergi ve şirket ortaklığı kayıtlarını şimdi bildirerek yeni SGK affından yararlanabilirler mi? 
  33. Bağ-kur hiç bir meslek odası ve esnaf sicile kayıtlı olmadığım halde belge getir diyor ne yapmalıyım? 
  34. Çıkacak olan yeni SGK affından 5 yıldan fazla Bağ-kur borcu olduğu için sigortalılıkları durdurulan ve hizmetleri silinenler de yararlanacaklar mı? 
  35. Bağ-kur'a hiç kayıt olmayan eski vergi mükelleflerinin yeni SGK affıyla emekli olma şansları var mı? 
  36. Yeni vergi ve SGK affıyla bir defaya mahsus yaşını bekleyen SSK'lıları emekli yaparlar mı? 
  37. Kapanmış vergi kayıtlarına rağmen devam etmiş Bağ-kur borçlarını yeni aftan yararlanıp ödeyerek emekli olabilir miyiz? 
  38. Askerlik borçlanması bedelini toplu olarak ödemek için Ziraat bankasından para çekebilir miyiz? 
  39. Eski vergi ve meslek odası kayıtlarımı göstererek Bağ-kur'dan geriye dönük gün kazanabilir miyim? 
  40. Yeni çıkan SGK affı ile yaşını doldurup prim günü eksik olanlar toplu ödeme yaparak emekli olabilecekler mi? 
  41. 2000 yılında işyeri açtım Bağ-kura kayıt oldum fakat 3 ay sonra dükkanımı kapattım şimdi aradaki 10 yıllık boşluğu borçlanıp ödeyebilir miyim? 
  42. Bağ-kura kaydı olmayan babamın 1990 ile 1998 arasındaki vergi kayıtlarını Bağ-kura saydırıp emekli yapabilir miyiz? 
  43. Hangi meslek odasına kayıtlı olduğumu öğrenmek için nereden bilgi alabilirim? 
  44. Bağ-kura bildirilmeyen vergi ve şirket ortaklığı kayıtları ileride başıma dert açar mı? 
  45. Emeklilik başvurusu yaparken vukuatlı nüfus kayıt örneği vermek zorunlu mu? 

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com