Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

14 Aralık 2011 Çarşamba

Asgari ücretle zorunlu çalışma halinde emekli aylığınızın düşmesine karşı dava açma hk.

Emekli aylığınızın düşmesi yasal bir durum davayla kazanacağınız bir hak bulunmuyor

Soru: Emekliliğime 4 sene kala işten 2007’de çıkartıldım. Ailemin geçimini ve sağlıktan yararlanmak için askeri ücretle çalıştım. Sizin Posta gazetesi köşenizde bunla ilgili bir soruyu yanıtlamıştınız. Düşükten sigorta primi ödenirse aylık bağlama oranı düşeceğini söylediniz. Ama mecburen çalışma sorunda olduğum için benim düştü. Ama ne kadar olduğunu öğrenmek istiyorum. SGK da müdüre sordum, biz bileyiz Diyerek başından savdı. 2009 da bileşim fuarına gelen devletin SGK yetkilisine sordum. İyi’ ki çalışmaya devam etmişsin dediler. Sizden ricam kaybım ne kadar? Bunun düzeltilmesi için SGK na dava açabilir miyim? Nisan 2011 de 1.350 TL den emekli aylığım bağlandı. 4/c liyim. Askerliğimi daha önce ödemiştim. Toplam prim 9600 gün. 27 sene çalışmam var.



Yaşar BİLİR

Cevap: Düşük kazanç tutarı üstünden prim ödeme aylık bağlama oranını düşürmez. Emekli aylığı hesaplamasına esas olan, ortalama kazanç tutarını düşürür. Son 4 yıl asgari ücret üstünden prim ödemenizin emekli aylığını ne kadar düşürdüğünü hesaplayabilmek için, tüm çalışma hayatınız boyunca üstünden prim ödenen kazanç tutarınızı bilmek gerekiyor. Ayrıca emekli aylığınız bağlanmış. Ne kadar düşürdüğünü bilmenizin bir faydası yok. Çünkü bu yasadan kaynaklanan bir durum. Maalesef dava açarak veya itiraz ederek kazanabileceğiniz bir hak bulunmuyor.

Ekrem SARISU - Posta

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com