Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

6 Nisan 2016 Çarşamba

Erken emeklilik hakkını 2.5 yıl öne çekecek düzenleme - 3600 GÜN ÇALIŞMA ŞARTI ESNETİLECEK!


Erken emeklilik 2.5 yıl öne çekilecek

Milyonlarca işçiye tanınan yıpranma hakkından yararlanmak için en az 3600 gün çalışma şartı esnetilecek. 2008'den önceki çalışma süreleri de yıpranma hesabında dikkate alınacak. Bu yolla erken emekli olma 2.5 yıl öne çekilecek.
2008'den önceki sistemde, yıpranma hakkıyla kazanılan sürenin tamamı yaş haddinden de indiriliyordu. 5 yıl fiili hizmet süresi zammı alan kişinin yaş haddinde 5 yıl indirim yapılıyordu. 5510 sayılı kanunun yürürlüğe girdiği 1 Ekim 2008'den itibaren yaş haddinden düşülecek süre, yıpranma ile kazanılan sürenin yarısına indirildi. Posta'nın haberine göre böylece, 5 yıl yıpranma hakkı bulunanların yaş haddinde en fazla 2.5 yıl indirim yapılıyor. 52 yaşında emekli olacak kişi bu sayede 49.5 yaşmda emekli olabiliyor.

10 YILLIK ÇALIŞMA ŞARTI

Su altında çalışanlar, Emniyet ve, MİT mensubu, itfaiyeci, gazeteci, madenci, demir-çelik işçileri başta olmak üzere milyonlarca çalışanın yıpranma hakkı var. Yıpranma hakkı, erken emekli olmayı sağlıyor. Yani yıpranma süreleri emeklilik için gerekli yaş haddinden düşülüyor. Yıpranma ve yaş haddinden indirim hakkı için yıpranmaya tabi işte en az 3600 gün (10 yıl) çalışma şartı aranıyordu.  SGK, bu konuda kolaylık sağladı.

Buna göre; 3600 gün hesabında, 1 Ekim 2008 öncesi yıpranmaya tabi olmayan çalışma süreleri de dikkate alınacak. 2008 öncesi ve sonrası çalışma sürelerinin toplamı 3600 gün olanlar, 2008'den sonraki yıpranma sürelerini yaş haddinden indirip, daha erken emekli olabilecekler. Yıpranmadan yararlanan kişilere, çalıştıkları her 360 gün için 60 gün ile 180 gün arasında değişen sürelerde fiili hizmet süresi zammı veriliyor. Daha fazla emekli maaşı, çalışanları iki türlü etkiliyor.

Fiili hizmet süresi zammı olarak da bilinen yıpranma, toplam prim gün sürelerine eklenerek daha yüksek maaş almayı sağlıyor. İkincisi, yıpranma süreleri yaş haddinden indirim yaparak erken emekliliğin yolunu açıyor.

Örneğin; 360 gün çalışmaya karşılık 90 gün olan yıpranma hakkıyla 20 yıl çalışan 25 yıl çalışmış kabul ediliyor. Emekli maaşı 20 değil 25 yıla göre hesaplanıyor.

SGK DAİRE BAŞKANLIĞI'NDAN AÇIKLAMA

Konuyla ilgili SGK Daire Başkanlığından yapılan açıklamaya göre; konunun gündemde olduğunu ve üzerinde çalışılıp düzenlemelerin yapıldığı ifade edildi.

Kaynak: Habertürk

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA


Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK Sorularınız İçin Yazın:

SSK ve Bağ-kur Emeklilik Hesaplama

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek ister misiniz?

Emeklilik durumunuz hakkında merak ettiğiniz soruları emeklilikuzman@gmail.com adresine gönderebilirsiniz!

AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:

  1. İstifa ettiğim işyerinden tazminat alabilir miyim?
  2. İkramiye farkı için dava açmaya değer mi?
  3. 57 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olacaksınız
  4. Eksik prim günlerimi çocuk borçlanması ile mi tamamlayabilirim?
  5. En kısa hangi yolla emekli olurum?
  6. Kamu sektöründe kadrolu 4A işçi statüsünde çalışmaktayım ne zaman emekli olurum?
  7. 6 Temmuz 1983’de sigortalı oldum 18 ay askerliğimden 14 ayını borçlandım ne zaman emekli olabilirim?
  8. Annemden kalan SSK emekli maaşını alabilir miyim?
  9. 7 yıldır isteğe bağlı 4/B Bağ-Kur primi ödüyorum ne zaman emekli olurum?
  10. Annem 58 yaşına geldiğinde nasıl emekli olacak?
  11. Babamın emekli olma şansı var mı?
  12. Aylık 470 TL kira alıyorum kendimde 365 TL kira veriyorum - Beyan verirken 3600 lira indiriminden yararlanır mıyım?
  13. 8 Kasım 1999 tarihinden sonra öğretmenliğe başladım ne zaman emekli olacağım
  14. 2 sene olan askerliğimi borçlanmadım askerlik borçlanmasının ne gibi faydası olur?
  15. Vergi indirimini geç almam emekliliğim de sorun olur mu?
  16. Bağ-Kurdan emeklilikte başlangıç değil hizmet süresinin belirleyici olması hk.
  17. Almanya’da çalışan Türk vatandaşı Türkiye’de elde ettiği işyeri kira gelirini beyan etmesi gerekiyor mu?
  18. Askerliğimin kaç gününü borçlanırsam ne zaman emekli olurum?
  19. SSK emeklisiyim memur emeklisi eşim vefat etti bir tane özürlü oğlum var ne kadar maaş bağlanır?
  20. Bu tarihten sonra sigortalı olanlar için kıdem tazminatını alma imkanı var mıdır?
  21. Esnaf Bağ-Kuruna kayıtlı olan bir bayan engelli olarak ne zaman emekli olur?
  22. 3700 gün primim var ne zaman emekli olabilirim?
  23. Askerlik borçlanmamı yaptırırsam yaştan ne zaman emekli olurum?
  24. Askerliğini 60 gün bedelli olarak yapan birisi kaç gün askerlik borçlanması yapabilir?
  25. Annem SSK’daki günleri ile emekliliğe hak kazanır mı?
  26. 5 yıl 7 ay Bağ-Kurum var 1720 günde SSK’ya prim ödedim ne zaman emekli olurum?
  27. 15 Eylül 1998 tarihinde sigortalı oldum - Askerliğimi de ödersem ne zaman emekli olabilirim?
  28. Çalışan SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaşları 247 ile 785 lira arasında artacak - TABLO
  29. Babam 1960 doğumlu 1996 yılında sigorta girişi yaptı ne zaman emekli olur?
  30. Kira beyan ederken 3.600 liralık istisnayı her dairenin kirasından ayrı ayrı mı düşeceğiz?
  31. Raporum yüzde 57 seviyesine çıkınca 17.ve 18 madde bahanesiyle işten atıldım ne zaman ve nasıl emekli olabilirim?
  32. Emekli maaşlarında 87 ile 381 TL arasında artış sağlayan düzenleme - ÇALIŞAN SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLERİNE MÜJDE!
  33. 2.3 milyon kişinin GSS prim borçları silinecek - AF KİMLERE YARAYACAK?
  34. Taşeron işçilere kadro müjdesi - 200.000 KİŞİ KADROYA ALINACAK!
  35. Maliye Bakanı Naci Ağbal'dan taşeron işçilerle ilgili son kadro açıklaması!
  36. SSK ve Bağ-kur Emeklilik Hesaplama - EN ERKEN HANGİ SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNDAN NASIL EMEKLİ OLABİLİRSİNİZ? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor!
  37. 6552 sayılı Kanuna göre yapılandırılan borçlara af geldi mi?
  38. 30 yılı aşan süreye ilişkin ikramiye farkı nasıl hesaplanıyor?
  39. Emekli Sandığına geçtim ne zaman emekli olabilirim?
  40. SSK giriş tarihim 1 Mayıs 1990 olup 6350 gün prim ödemem var ne zaman emekli olabilirim?
  41. GSS prim borçlarının affı gündemde mi?
  42. Eşim ev hanımı Bağ-Kur’dan mı yoksa SSK’dan mı emekli olması daha avantajlı olacaktır?
  43. Nasıl emekli olurum?
  44. Az primle daha erken emeklilik
  45. “Kıdem tazminatı alabilir” yazısı ne kadar süreyle geçerlidir?
  46. Doğum borçlanması yapmak için SSK’ya geçerse 4 sene alma hakkı var mı?
  47. Doğum sonrasındaki iki yılda prim ödenmeyen günler borçlanılabiliyor!
  48. Emekli Sandığı hizmetim SSK’ya aktarılabilir mi?
  49. Torba yasayla SGDP kaldırıldı diye öğrendim doğru mu?
  50. Sigorta giriş tarihim 27 Ekim 1999’dir bugüne kadar aralıksız prim ödedim ne zaman emekli olacağım?
  51. İkinci kez emeklilik isteyebilir miyim?
  52. Askerlik borçlanması için ne kadar ödemek gerekiyor?
  53. Eşim 3600 günle emekli olabilir mi?
  54. SSK girişim 1 Şubat 1992 olup toplam 6300 gün prim ödemem var ne zaman emekli olurum?
  55. Emeklilere promosyonda mutlu son yakın - MALİYE BAKANI MÜJDEYİ VERDİ!
  56. SGK prim gün sayısı ne kadar fazla olursa ileride emekli maaşının da o kadar fazla olacağına dair bir düzenleme yapılacağını okudum böyle bir şey var mı?
  57. Kadınlara sigorta başlangıcı öncesi doğumlar için prim ödeme hakkı istiyoruz!
  58. SSK primlerimin tamamı asgari ücretten ödendi muhtemelen ne kadar maaş alabilirim?
  59. 12 Kasım 1990’dan bu zamana halen memur olarak çalışmaktayım ne zaman emekli olurum?
  60. Sigorta giriş tarihim 1 Nisan 1988 olup 1985-1987 arasında yaptığım 18 ay askerliğimi borçlandım ne zaman emekli olurum?
  61. Eşim 5 Ağustos 2009 tarihinden bu yana Bağ-Kur sigortalısı acaba ne zaman emekli olabilir?
  62. Emeklilik ya da Bağ-kur prim ödemelerinin iadesi için nasıl bir yol izlemeliyiz?
  63. Yüzde 55 özürlü oranında sürekli raporum var vergi indirimimi aldım ne zaman emekli olurum?
  64. 1986 yılı Nisan ayı Bağ-Kur girişim var ne zaman emekli olabilirim?
  65. 15 ay askerlik yaptım askerlik borçlanması yaparsam daha erken emekli olabilir miyim?
  66. 1985 yılından sigortalıyım 3900 günüm var ne zaman emekli olabilirim?
  67. Askerliğimi borçlanırsam kaç yaşında emekli olurum?
  68. Mahkeme kararı ile yaşımı 2 yaş büyüterek 1968 doğumlu olarak değiştirdim ne zaman emekli olurum?
  69. Yeni durumum emeklilikte avantaj sağlıyor mu?
  70. Askerlik dönemi için prim ödememi yaparsam ne zaman emekli olurum?
  71. Devletle davalı olduğumdan 5 yıldır sigorta yaptırmıyorum ne zaman ve ne şekilde emekli olabilirim?
  72. Sosyal güvenlik destek primi SGDP kesintisi ne zaman başladı?
  73. Emeklilere müjde - SGDP KESİNTİSİ HANGİ TARİH İTİBARİYLE KALDIRILDI? - Ayrıntıları okumak için tıklayınız!
  74. Mirası reddedenler yetim aylığı alabilir mi? - İŞTE EMSAL YARGITAY KARARI - Ali TEZEL yazdı!
  75. İşten çıkarıldım yasal haklarımı alabilir miyim?
  76. Sağlık primi ödemeden sağlık yardımlarından yararlanıp yararlanamayacağı hakkında bilgi alabilir miyiz?
  77. 3600 günle ne zaman emekli olabilirim?
  78. Geriye dönük Bağ-Kur kaydı yapılması için bir yol gösterir misiniz?
  79. 1986 yılından 85 günlük SSK primimi ödedim - 14 Ağustos 1991’de Kamuda işe başladım - Ne zaman emekli olabilirim?
  80. İşe giriş tarihim 1 Temmuz 1991 olup askerden sonra sigortalı oldum ne zaman emekli olurum?
  81. 1989-1991 yıllarında yaptığım askerliğimi borçlandım ve borçlanma bedelini ödedim - Acaba ne zaman emekli olabilirim?
  82. Hem anadan hem babadan aylık bağlanır mı?
  83. İş Bankası Emekli Sandığı’ndan yetim aylığı alabilir miyim?
  84. 1 Ağustos 1982’de SSK’lı olarak işe girişim var - Ne zaman emekli olabilirim?
  85. Yedek subaylık hizmet süremi birleştirmek için izlemem gereken yol nedir?
  86. Hapiste yatarken emekli olabilir miyim?
  87. 7744 gün primim var ne zaman emekli olabilirim?
  88. 9000 gün primin var ne zaman emekli olabilirim?
  89. Daha uygun şartlarla nereden emekli olabilirim?
  90. 2016 Ocak emekli aylığım ne kadar olmalı?
  91. Emekli maaşıyla aynı zamanda işsizlik aylığı alabilir miyim?
  92. 14 Ağustos 1991’de Kamuda işe başladım - Halen memur olarak çalışıyorum - Ne zaman emekli olabilirim?
  93. 1995’de Bağ-Kurlu oldum - Bugüne kadar primlerimi eksiksiz ödedim - Kaç yaşında emekli olabilirim?
  94. 1986’da 3 aylık SSK prim ödemem oldu - Bu benim giriş yılım olarak ortaya çıkar mı?
  95. 31 Aralık 1998’de isteğe bağlı Bağ-Kurlu oldum - 28 Ocak 2003 tarihinde SSK’lı olarak işe başladım - Ne zaman emekli olurum?
  96. Hizmet birleştirmesi yaptırmadım bu duruma göre ne zaman emekli olabilirim?
  97. Babamın emeklilik şartları nelerdir? - Bağ-Kur' dan mı daha önce emekli olabilir? - Yoksa SSK' dan mı?
  98. Annem çalıştığı 12 yılın ikramiyesini alabilir mi?
  99. 6300 gün prim ödemem var askerliğim yatmadı ne zaman emekli olurum?
  100. Askerlik borçlanmam yapılmamıştır borçlanmayı yaparsam ne zaman emekli olurum?
  101. Bağ-Kur’a geçersem emeklilik yaşım değişir mi?
  102. Askerliğimi borçlanırsam ne zaman emekli olabilirim?
  103. Çalışma hakkı sınırlandırılabilir mi?
  104. Vefatım halinde kızıma aylık bağlanır mı?
  105. Emekli SSK ve Bağ-Kur'luların 2016 yılında alacağı zam kaç TL olacak?
  106. Kalan SSK prim günümü doldurur doldurmaz emekli olabilir miyim?
  107. Askerliğimi borçlanırsam en erken ne zaman emekli olabilirim? - Daha ne kadar prim ödenmesi lazım?
  108. Ne şartlarda emekli olabilirim?
  109. Yüzde 74 vergi indirimim var ne zaman ve ne şekilde emekli olurum?
  110. 4 yıllık üniversite süremi 2008 yılında çıkan yasa gereği borçlanmam halinde, emeklilik yaşımdaki değişikliği öğrenebilir miyim?
  111. Geriye dönük borçlanmam mümkün olur mu? - Ne zaman emekli olabilirim?
  112. 3600 gün ile ne zaman emekli olurum? - Askerliğimi ödersem daha önce emekli olabilir miyim?
  113. SSK ve Bağ-Kuru birleştirmek için dilekçe verdim ne zaman emekli olabilirim?
  114. Eşim normal emekli veya yaş haddinden emekli ne zaman olabilir?
  115. Babam nasıl ve ne zaman emekli olur?
  116. Doğum ve yurtdışı borçlanmasıyla eşim emekli olabilir mi?
  117. Askerlik borçlanması yaparsam kaç yıl öne çeker ve kaç ay borçlanmam lazım?
  118. Yurtdışı çalışmamı hizmet süreme saydırabilir miyim?
  119. 5400 prim günüyle 62 yaşınız dolduğunda emeklilik
  120. SGK’lı olduğum tarih 1 Eylül 1986 olup bugüne kadar 8625 gün prim ödemem var - Ne zaman emekli olabilirim?
  121. 17.000 TL maaşla memur alınacak - İŞTE ADAYLARDA ARANAN ÖZELLİKLER!
  122. Erken emeklilik söz konusu olabilir mi?
  123. Malulen emeklilik şartları nedir?
  124. Yedek subay okulunda geçen süre için 3 ay 18 gün borçlandım - Ayrıca yedek subaylıkta geçen süre için fiili hizmet zammı veriliyor mu? - Veriliyorsa durumum ne olur?
  125. 2017 yılında emekli olacaklar 100 TL seyyanen zamdan faydalanamayacak mı?
  126. Ocak 2017 ayından itibaren maaş alacağıma göre bu maaşıma 2016/2. dönem TÜFE artışı da yansıtılacak mıdır?
  127. İşsizlik ödeneğine hak kazanma şartları hk.
  128. 2006’da SSK ya giriş yaptım - 2007’de bir doğumum var - Ne zaman emekli olabilirim?
  129. 1993 SSK başlangıcım var 1994 askerlik yaptım primim 5600 ne zaman emekli olurum?
  130. Ne zaman emekli olabilirim? - Ne kadar daha çalışmam gerekir?
  131. 1 Temmuz 1992'de SSK'lı oldum - 7500 gün prim ödemem var - Ne zaman emekli olurum?
  132. 1 Mart 1988’da sigortalı oldum - Yaklaşık 8270 gün pirim ödemem var - Ne zaman emekli olabilirim?
  133. 1996’da şirket ortaklığım oldu fakat Bağ-Kur girişim yapılmamış 2005’te ortaklıktan ayrıldım - 1996 ile 2005 arasını borçlanabilir miyim?
  134. 18 ay askerliğimin iki ayını borçlanırsam, emeklilik yaşım 54’ten 53’e düşer mi?
  135. Memur emeklisi eşim vefat etti - Bağ-Kur’dan emekli maaşı almaktayım - Eşimden kalan emekli maaşını alabilir miyim?
  136. Kıdem tazminatı almayı sağlayacak yeni yasa var mı?
  137. 1 Mayıs 1986’da SSK’lı oldum - 7000 gün primim var - Ne zaman emekli olurum?
  138. 1 Ocak 1998’den beri 3860 gün primim var - Ne zaman emekli olabilirim?
  139. 27 yıl çalışmışlığım var ne zaman emekli olurum?
  140. Askerliğini yatırırsa kaç yaşında, yatırmazsa kaç yaşında emeklilik hakkına sahip olur?
  141. Emeklilik umudum için bir formül var mı?
  142. SSK ve Bağ-kur Emeklilik Hesaplama - EN ERKEN HANGİ SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNDAN NASIL EMEKLİ OLABİLİRSİNİZ? - Ali ÖZTÜRK Ekonomist Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor!
  143. 3600 prim günüyle ne zaman emekli olabilirim?
  144. Annem yüzde 40 engelli olup vergi indiriminden faydalanıyor - Acaba ne zaman emekli olabilir?
  145. Babamın 1 Haziran 1993 tarihinde Bağ-Kura girişi var - Ne zaman emekli olur?

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com