Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

10 Şubat 2016 Çarşamba

Bağ-Kur’a geçersem emeklilik yaşım değişir mi?

Bağ-Kur’a geçersem emeklilik yaşım değişir mi?

28 Haziran 1973 doğumluyum. 3 Eylül 1990 tarihinden bu yana kesintisiz SSK'lı olarak çalışmaktayım. SGK, prim gün sayısını doldurduğumu ve 52 yaşımda emekli olabileceğimi bildirdi. Şimdi SSK'dan ayrılıp Bağ-Kur'lu olarak çalışmaya başlarsam yine 52 yaşında mı emekli olacağım? Ali Tosuner

4/b (Bağ-Kur) kapsamında yaşlılık, malullük ve ölüm sigortalarının uygulanmasında, 18 yaşından önce malullük, yaşlılık ve ölüm sigortalarına tabi olanların sigortalılık sürelerinin, 18 yaşını doldurdukları tarihte başladığı kabul edilmekte, 18 yaşından önceki süreler için ödenen primler, prim ödeme gün sayılarının hesabına dahil edilmektedir.
Prim ödemeleriniz 18 yaşından önce başladığından, 4/b statüsünden emeklilik şartlarınızın belirlenmesinde, 18 yaşınızı doldurduğunuz tarihten sonraki prim gün sayınız dikkate alınır. Buna göre de 4/b statüsünden emeklilik için 53 yaş şartına tabi olursunuz.


Sezgin ÖZCAN -SÖZCÜ

BAĞ-KUR PRİM BORÇLARI VE ÖDEMELERİ HAKKINDA

  1. 5510 sayılı Kanuna göre köy muhtarlarının aylık prime esas kazançları ne şekilde belirlenir?
  2. Bağ-kur 'dan kız yetim aylığı alıyorum isteğe bağlı sigortalı olmam halinde genel sağlık sigortası primi ödemem gerekir mi?
  3. Bağ-kur'dan erkek yetim aylığı alıyorum isteğe bağlı sigortalı olmam halinde genel sağlık sigortası primi ödemem gerekir mi?
  4. Bağ-kur'dan dul aylığı alıyorum isteğe bağlı sigortalı olmam halinde genel sağlık sigortası primi ödemem gerekir mi?
  5. İş yerimde çalıştırdığım sigortalıların primlerini nasıl ve en geç ne zaman Sosyal Güvenlik Kurumuna ödemem gerekmektedir?
  6. SSK ve Bağ-kur borçlularına gönderilen ödeme emri ne anlama gelmektedir?
  7. Bağ-kur'lu olan kişilerin, prime esas kazançları ile ilgili yazılı beyanda bulunmamaları halinde, aylık primleri nasıl belirlenir?
  8. Bağ-kur'da prime esas kazançlarını düşük beyan edenler hakkında nasıl bir işlem yapılmaktadır?
  9. Bağ-kur kapsamında sigortalı olanlar, aynı zamanda işveren ise aylık prime esas kazancı nasıl belirlenir?
  10. Birden fazla işyeri sahibiyim her bir işyerinden dolayı ayrı ayrı prim yatıracak mıyım?
  11. İsteğe bağlı sigortalıyım zorunlu sigortalılık nedeniyle Sosyal Güvenlik Kurumuna borcum var bu durum isteğe bağlı sigortalılığımı etkiler mi?
  12. 510 sayılı Kanunun 4/b kapsamında BAĞ-KUR sigortalısı olanların primleri nasıl yatırılacaktır?
  13. İsteğe bağlı sigortalıyım ödeyemediğim aylardan dolayı biriken prim borçlarımı en geç ne zaman yatırmak zorundayım?
  14. Bağ-kur sigortalılarının prime esas kazançları nasıl uygulanacaktır?
BAĞ-KUR TAHSİS EMEKLİLİK MALULLÜK DUL VE YETİM AYLIKLARI HAKKINDA

  1. BAĞ-KUR sigortalısıyım Malüliyet talebim Kurum Sağlık Kurulunca reddedildi ne yapabilirim?
  2. AĞ-KUR sigortalısıyım Malül aylığı alabilmek için çalışma gücündeki kayıp oranı ne olmalıdır?
  3. BAĞ-KUR sigortalısı iken başkasının bakımına muhtaç derecede malül oldum emekli olabilir miyim?
  4. BAĞ-KUR sigortalısıyım Kurumunuz Sağlık Kurulunun red kararına karşı malülen emekli olabilmek için Yüksek Sağlık Kuruluna itirazda bulundum Yüksek Sağlık Kurulu beni yeniden muayene eder mi?
  5. BAĞ-KUR'dan erkek yetim aylığı alıyorum İsteğe bağlı sigortalı olmam halinde yetim aylığım kesilir mi
  6. BAĞ-KUR'dan kız yetim aylığı alıyorum İsteğe bağlı sigortalı olmam halinde yetim aylığım kesilir mi?
  7. BAĞ-KUR sigortalısıyım borçlanma sürelerim aylık hesabında dikkate alınır mı?
  8. BAĞ-KUR'dan dul aylığı alıyorum İsteğe bağlı sigortalı olmam halinde dul maaşım kesilir mi?
  9. 5510 sayılı Kanuna göre BAĞ-KUR sigortalılarının prim borçlarının olması yaşlılık aylığı bağlanmasını etkiler mi?
  10. BAĞ-KUR emeklisi eşimden dul aylığı alıyorum aynı zamanda babamdan da BAĞ-KUR'dan kız yetim aylığı alabilir miyim?
  11. BAĞ-KUR emeklisi imam nikahlı eşim vefat etti ölüm aylığı alabilir miyim?
  12. 5510 sayılı Kanuna göre BAĞ-KUR'a tabi çalışanların malülen emekli olma şartı nedir?
  13. 1479 sayılı BAĞ-KUR Kanununa göre yaşlılık aylığı almakta iken Belediye Başkanı seçildim Emekli aylığım kesilir mi?
  14. BAĞ-KUR emeklisiyim eşim vefat etti cenaze ödeneği alabilir miyim?
  15. BAĞ-KUR'dan yetim aylığı alan kız çocuğuyum evlenme ödeneği almak için ne yapmalıyım?
  16. SSK sigortalısı olarak çalışan bekar bir bayanım BAĞ-KUR emeklisi iken vefat eden babamdan yetim aylığı alabilir miyim?
  17. BAĞ-KUR sigortalıları için ödenen cenaze ödeneği ne kadardır?
  18. Babam 4(b) BAĞ-KUR sigortalısıyken vefat etti biz Hak sahiplerine ölüm aylığı bağlanır mı?
BAĞ-KUR EVLENME YARDIMI VE ÇEYİZ PARASI HAKKINDA

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA


Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK Sorularınız İçin Yazın:

SSK ve Bağ-kur Emeklilik Hesaplama

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek ister misiniz?

Emeklilik durumunuz hakkında merak ettiğiniz soruları emeklilikuzman@gmail.com adresine gönderebilirsiniz!

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com