Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

19 Şubat 2011 Cumartesi

BAĞ-KUR'dan erkek yetim aylığı alıyorum İsteğe bağlı sigortalı olmam halinde yetim aylığım kesilir mi

Soru

BAĞ-KUR'dan erkek yetim aylığı alıyorum. İsteğe bağlı sigortalı olmam halinde yetim aylığım kesilir mi?

Cevap

5510 sayılı Kanun kapsamında (5510 sayılı Kanunun 5. maddesinin (a),(b) ve (e) bentleri hariç) veya yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında çalışmayan veya kendi sigortalılığı nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış çocuklara ölüm sigortasından aylık bağlanmaktadır. Buna göre isteğe bağlı sigortalılık çalışma olarak değerlendirilmediğinden, isteğe bağlı sigortalı olan çocuklara Kanunda belirtilen diğer koşulların da yerine gelmesi halinde ölüm sigortasından gelir/aylık bağlanır. Ancak bu sigortalılıkları sonucu kendilerine gelir/aylık bağlanması halinde aldıkları yetim aylıkları kesilir.


Bu ve benzeri tüm soru cevapları okumak için tıklayınız Kaynak: SGK

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com