Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

22 Temmuz 2011 Cuma

3600 günüm var ve daha sonra hiç çalışmadım doğumdan dolayı borçlanmadan faydalanabilir miyim?

Yeni sistem yüksek emekli aylığı için uzun süre yüksek kazanç üstünden prim ödemeyi teşvik ediyor

Soru:14 Ekim 1980 doğumluyum. Şubat 1997 ayında sigorta başlangıcım var. 4 ay çalıştım. Daha sonra 1 Haziran 1998-5 Nisan 2006 tarihleri arasında sigortalı çalıştım. Evlilikten dolayı işten çıkışım verildi. 29 Mayıs 2006 da doğum yaptım. 3600 günüm var ve daha sonra hiç çalışmadım doğumdan dolayı borçlanmadan faydalanabilir miyim? Faydalanabilirsem emekli olacağım zaman başvuru yapmam mı avantajlı olur? Maaşlarımı yüksek alabilmek için. Sigortamı bir dönem daha ödeyemeyeceğim. Emeklilik şartlarıma baktığımda 53 yaşında emekli olacağımı görüyorum. Bana kalırsa 10 sene yaş bekleyeceğim. Herhangi bir kaybım yok gibi. Ama doğrumu düşünüyorum. Bilgilendirirseniz çok sevinirim.
Ayşegül ŞEKER

Cevap:
Sigorta başlangıç tarihinden sonra doğum yaptığınızdan ve doğum sonrasındaki iki yıllık sürede sigortalı çalışmanız olmadığından, doğum borçlanması yaparak 720 gün kazanabilirsiniz. Borçlanmadan sonra prim ödemeniz 4320 güne yükselir. 1580 gün daha prim ödeyerek toplam prim ödemenizi 5900 güne tamamlamanız şartıyla, 53 yaşınızı dolduracağınız 14 Ekim 2033 tarihinde emekli olabilirsiniz.

Yeni sistem yüksek kazanç üstünden, uzun süre prim ödemeyi teşvik ediyor. Yüksek emekli aylığı için ne kadar yüksek kazanç tutarı üstünden prim ödenirse ve sistemde ne kadar uzun süre kalınırsa emekli aylığı da o derece yüksek oluyor. Prime esas kazancın üst sınırı(5.440.50 TL) veya üst sınıra yakın bir kazanç tutarı üstünden emekli olacağınız tarihe kadar prim ödemenizde yarar var.


Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Sorular İçin Tıklayınız  Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com