Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

25 Eylül 2012 Salı

Mahkeme kararıyla yaşımı büyütsem emeklilik yaşımı etkiler mi?

Sigortalı olduktan sonraki yaş düzeltmesi dikkate alınmaz


Soru:1 Ocak 1974 doğumluyum. Ana yaşım 1970 dir. Ancak 4 yaş küçük yazmışlar. Mahkeme kararıyla yaşımı büyütsem emeklilik yaşımı etkiler mi? Sigorta başlangıcım 7 Temmuz 1986 Bugüne kadar 7782 gün prim ödemem var. Ne zaman emekli olurum? Katip APO


Cevap: Emeklilik işlemlerine ilk defa sigortalı olunan tarihte nüfus kütüğünde yazılı olan doğum tarihi dikkate alınır. Sigortalı olduktan sonra yapılan yaş düzeltmeleri dikkate alınmaz. Mahkeme kararıyla yaşınızı büyütseniz de, emeklilik işlemlerinizde doğum tarihi olarak 1 Ocak 1974 tarihi dikkate alınır.

Emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5300 gün prim ödeme ve 49 yaş şartlarına tabisiniz. Prim ödemeniz yeterli olduğundan, 49 yaşınızı dolduracağınız 1 Ocak 2023 tarihinde emekli olabilirsiniz. 


Ekrem SARISU - POSTA


--

www.emeklilikhaber.com tanıtım ve tavsiye mesajı:
 
Değerli arkadaşım;

Bu e-postayı size faydalı bir siteyi duyurmak için gönderiyorum.

Sigortalı çalışıyorsanız  yeni SGK haberlerini günlük olarak yayınlayan bir site var. 

Düzenli olarak önemli gelişmeleri takip edebilirsiniz. 

Ayrıca İş arkadaşlarınızın ve tanıdıklarınızın önemli SGK gelişmelerinden
haberdar olmalarını istiyorsanız onlara bu siteyi tavsiye ediniz. 

Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com 
RSS Aboneliği http://feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 

ALİ ÖZTÜRK EKONOMİST TARAFINDAN CEVAPLANMIŞ SORULAR

evrak eksikliği

  1. 5 yıldan fazla olan Bağ-kur borçlarım hala neden silinmiyor?
  2. Bag-kur'a 6.000 TL borcum gözüküyor bu parayı ödemezsem ne olur borç silinir mi?
  3. Bağ-kura borcumun silinmesi için verdiğim dilekçenin sonucunu nasıl öğrenebilirim?

evrak takibi

  1. Emeklilik dilekçesi verdim hala neden sonuç gelmedi?

eş üzerinden sağlık hizmeti alma

  1. İşyeri çalıştırıyorum Bağ-kur'um yok eşimin sigortasından yararlanabilir miyim?

eşimden boşandım

  1. Bağ-kur'dan emekliyim eşimden boşandım SSK emeklisi babamdan yetim maaşı alabilir miyim?

eşinize dul aylığı

  1. Primimi doldurmaya yetecek kadar yaşayamazsam 1820 gün ödenmiş primle eşim emekli maaşı için müracaat edebilir mi?

genelge

  1. Doğum borçlanmasıyla ilgili yasa ne zaman yürürlüğe girecek SSK'ya gittik yok böyle bir şey diyorlar doğru mu?

geriye dönük gün kazanma

  1. 1982 yılındaki vergi kaydımı Bağ-kur'a saydırabilir miyim?
  2. Ben 1992 ile 1996 arasında işverendim Maliyeye borcum vardı yeni ödedim bu 4 seneyi Bağ-kur'a ödeme şansım var mı?

geçici tahsis no

  1. Emeklilik başvuruma cevap alamazsam ne yapmalıyım?

geçmiş vergi kayıtlarını Bağ-kur'a saydırma

  1. Ben 1992 ile 1996 arasında işverendim Maliyeye borcum vardı yeni ödedim bu 4 seneyi Bağ-kur'a ödeme şansım var mı?

geçmişte isteğe bağlı SSK ödeyip ayrıldıktan sonra doğum yapanların hakkı

  1. Geçmişte isteğe bağlı SSK ödeyenler doğum borçlanması yapabilir mi?

gün kazanma

  1. Annem 3600 günü toplu olarak ödeyerek emekli olabilir mi?
  2. Sigortada boş geçen süreleri ödemem mümkün mü?


Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com