Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

23 Mayıs 2012 Çarşamba

Yeni Türk Ticaret Kanunda yapılacak değişikliklerde yasanın denetim kısmı da değişebilir mi?

Yeni Türk Ticaret Kanununun getirdiği denetim müessesini yabancı sermaye istiyor

Soru: Dünkü Posta gazetesinde Yeni Türk Ticaret Kanunda yapılacak değişliklere yer vermişsiniz. Dünkü yazınızda deneti kısmına değinmemişsiniz. Şirketlerin yüzde 90 ı aile şirketi olup, küçük ölçekli. Yeni getirilen denetim modeli bu şirketlere ağır gelir ve getireceği mali yükü karşılayamaz. Acaba yapılacak değişikliklerde yasanın denetim kısmı da değişebilir mi?
MEHMET

Cevap: Yeni Türk Ticaret Kanunun en iyi taraflarından biri de “denetim müessesedir”. Gelişmiş ülkelerde uygulanmakta olan, Kamu Gözetim Muhasebe ve Deneti Standartları Kurumu, “Uluslararası Denetim Standartları”na uyumlu “Türk Muhasebe Standartları” nı oluşturulacak ve şirketler bu denetim standartlarına göre denetlenecek. Gerek defterlerin uluslar arası muhasebe standartlarına uyumlu Türk Muhasebe standartlarına göre tutulması, gerekse şirketlerin denetimlerinin uluslararası denetim standartlarına uyumlu, Türk denetim standartlarına göre denetlenmesi ve yabancı sermayenin ve Avrupa Birliğince istenmekte.
Yeni Türk Ticaret Kanunu şirketlere ölçek sistemi getiriyor. Şirketler büyük, orta ve küçük olarak gruplandırılacak. Bu bağlamda belki, küçük şirketler kapsam dışında tutulabilir.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com