Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

29 Şubat 2012 Çarşamba

Parayı basıp şirket kuran kişinin yönetim kuruluna kanun ne karışıyor?

Yeni Türk Ticaret Kanununa göre yönetim kurulunun 4’te biri üniversite mezunu olacak

Soru: Türk Ticaret Kanununda şirket ortaklarının dörtte birinin üniversite mezunu olma zorunluluğu getirilmiş. Kişilik yönetim kurulu üyesi olan AŞ. ler de dörtte bir hesabı nasıl yapılacak? Üçü dörde böldüğümüzde 0.75 çıkıyor. Bu durumda bir çıkmadığından yönetim kurlunda üniversite mezunu olan üyeye gerek yok mu? Ayrıca şirket ortakları arasında üniversite mezunu yoksa ne olacak? Parayı basıp şirket kuran kişinin yönetim kuruluna kanun ne karışıyor? Üniversite eğitimi yapmayanın şirket yöneticiliği hakkı neden elinden alınıyor?
DİLAVER

Cevap: 1 Temmuz 2012 de yürürlüğe girecek olan Türk Ticaret Kanunu, şirketlerde pek çok uygulamayı değiştirdi. AŞ. yönetim kurullarının dörtte birinin yükseköğrenim görmüş kişilerden oluşması zorunluluğu da, bu bağlamda getirilen yeni uygulamalardan biri. Dörtte bir hesabı yaparken, ortaya çıkan yüzdeli rakam yukarı doğru yuvarlayarak tama tamamlanacak. Üç kişilik yönetim kurularında 0.75, 1’e, 5 kişilik yönetimlerde 1.25, 2’ye tamamlanacak. 3 kişilik AŞ. Yönetimin de bir kişi, 5 kişilik AŞ yönetiminde 2 kişi yükseköğrenimli olacak.
Yeni Türk Ticaret Kanunu, ortak olmayan kişilerin yönetim kurulu üyesi olmasına olanak veriyor. Ortakları arasında yükseköğrenim görmüş kişi bulunmayanlar, ortak olmayan yükseköğrenimli bir kişiyi yönetim kurulu üyesi yapabilirler.
Anonim şirket yönetim kurulu üyeliği için şart getirilmesi tartışılabilecek bir husustur. Bir kesim parayı koyan neden yönetim kurulu üyesi olmasın iddiasından bulunabileceği gibi bir kesimde yönetim kurullarının daha eğitimli ve daha uzman kişilerden oluşmasının şirket yararına olduğunu iddia edebilir. Bu nereden bakıldığına bağlı, tartışmaya açık bir konudur.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com