Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

8 Aralık 2011 Perşembe

Emekli aylıkları arasındaki eşitsizliğin intibak yasasıyla giderilmesi hk.

Emekli aylıkları arasındaki eşitsizlik intibak yasasıyla giderilecek

Soru: 10 Ağustos 1965 doğumluyum. 1979'da sigorta başlangıcım var. 700 primim vardı, evlenince çalışmadım. 2002'de tekrar işe başladım ve 3600 günü tamamladım. 1440 günde 2 çocuğa doğum borçlanması yaptırdım. 5020 çıkan primimle 2011 Mayıs'ın 5'inde emekli oldum. Fakat emekli maaşım çok düşük, 660 milyondan bağlandı. İşten ayrıldığımda maaşım askeri ücretin üzerindeydi. 680 TL alıyordum. 1440 gün primi de askeri ücretten ödedim. Maaşımın düşüklüğü ondan mı kaynaklanıyor acaba? SSK ya gidip dilekçe verdim, neden böyle düşük olduğuna dair. Fakat bir sonuç alamadım. 3600 den emekli olan arkadaşlarım var, onlar 900 TL alıyorlar. Şu andaki maaşım 716 TL. Benim neden bu kadar düşük geliyor, beni bu konuda aydınlatırsanız çok mutlu olacağım.


Sevgi AĞACIK

Cevap: Emekli aylığında yanlışlık yok. Emekli olduğunuz ayda bağlanan aylıklar belirttiğiniz tutarlarda. Emekli aylıkları arasındaki eşit ve adil olmayan durum yasadan kaynaklanıyor. Sosyal güvenlik kurumlarının mali yapılarındaki bozukluk bahane edilerek, yasalarında yapılan değişikliklerle emekli aylığı hesaplama usulü sürekli değiştirildi. Yapılan değişiklikler emekli aylığı tutarlarını düşürdüğü gibi, aynı kazanç tutarı üstünden aynı gün sayısında prim ödenmesine karşın, farklı yıllarda emekli olan sigortalıların, farklı tutarlarda emekli aylığı alması gibi saçma sapan bir sonuç doğurdu.
Ortaya çıkan bu saçma durumun 9.5 milyon emekli arasında yarattığı huzursuzluğu gidermek için intibak yasası hazırlanmaya başlandı. İlk etapta 2000 den önce emekli olan yaklaşık 2.5 milyon emekliden, 1.8 milyonunun intibakı 2012 yılı içinde yapılacağı ilgili bakan tarafından açıklandı. Önümüzdeki 3, 4 yıl içinde de tüm emeklilerin intibakı yapılarak, aynı kazanç tutarı üstünden aynı gün sayısında prim ödeyenlerin emekli aylıkları arasındaki farklılıklar giderilecek.

Umarız intibakların tamamı kısa sürede tamamlanırda, siz ve sizin gibi emeklilerimizin mağduriyeti giderilir.

Ekrem SARISU - Posta

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com