Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

8 Aralık 2011 Perşembe

Emekli aylığınızdan başka geliriniz yoksa ödediğiniz emlak vergilerini geri alma imkanı hk.

Eşimin ödediği emlak vergilerini geri alabilir miyiz?

27 KASIM 2011 tarihli AKŞAM Gazetesindeki köşe yazınızı okudum. Ben 15 Temmuz 2011'de emekli oldum. 1994 yılında biten eşimle 1/2 oranında hisseye sahip olduğumuz brüt 117 m2 evimiz var. Eşim hiçbir sosyal güvenlik kuruluşuna tabi değil, benim sigortam üzerinden bakılıyor. Tapuyu aldığımızdan beri ben ve eşim ayrı ayrı emlak vergisi ödüyoruz. Yazınızda belirttiğinize göre eşimin vergi ödememesi gerekir diye düşünüyorum. Eğer böyle ise 2007 ve takip eden yıllarda eşimin ödediği vergiyi geri alabilir miyiz? E. Hayri ESİN



Geliri olmayan eşinizin hissesi oranında ödediği emlak vergilerinin geriye doğru beş yıllık süreye ilişkin olanını geri alabilirsiniz. Bunun için önce 'Hiçbir Geliri Olmayanların Tek Meskenlerine Ait Taahhüt Belgesi' ile birlikte ilgili belediyeye düzeltme talebinde bulunmanız, talebinizin reddi halinde vergi mahkemesinde dava açmanız gerekiyor.

Adınıza kayıtlı başka gayrimenkulünüz ve emekli aylığınızdan başka geliriniz yoksa siz de 'Tek Meskeni Olan (İntifa Hakkına Sahip Olanlar Dahil) Emeklilere, Dul ve Yetimlere Ait Form' ile başvurmanız halinde, 2012 yılından itibaren emlak vergisi ödemezsiniz.

Metin TAŞ & Sezgin ÖZCAN - AKŞAM

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com