Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

20 Mayıs 2011 Cuma

Emekli Sandığı emeklisi annem üzerinden bana yetim aylığı bağlandı çalışmaya başladığımda yetim aylım kesilir mi?

Anneniz Emekli Sandığına tabi olduğundan şanslısınız


Soru: Emekli Sandığı emeklisi annem 20 Mart 2011 tarihinde vefat etti. Evli değilim ve çalışmıyorum. Bana yüzde 25 oranında yetim aylığı bağlandı. Çalışmaya başladığımda yetim aylım kesilir mi?        
Beril KULELİ

Cevap:
Memuriyete başlamadığınız sürece yetim aylığınız kesilmez. Sigortalı çalışmanız nedeniyle 4/a sigortalısı(eski adıyla SSK lı) halinde veya kendi nam ve hesabınıza bağımsız çalışmanızdan dolayı 4/b sigortalısı(eski adıyla Bağ-Kurlu) olmanız halinde yetim aylığını kesilmez. Anneniz Emekli Sandığına tabi olduğu için şanslısınız. Şayet SSK’lı veya Bağ-Kurlu olsaydı, çalışmaya başladığında aylığınız kesilecekti.



Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Sorular İçin Tıklayınız  Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com