Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

7 Nisan 2013 Pazar

550 gün askerlik ödersem nasıl ve hangi şartlarda emekli olurum? - SSK İLK İŞE GİRİŞ TARİHİNDEN SONRA YAPILAN ASKERLİK SÜRESİNİN BORÇLANILMASI!

Emekli olma şartlarını değiştirmediğinden borçlanmanıza gerek yok 

Soru: 1979 doğumluyum. 1997’de sigortalı oldum. 4.430 gün prim ödemem var. 550 gün askerlik ödersem, nasıl ve hangi şartlarda emekli olurum?

Volkan AYDIN/ZONGULDAK

Cevap: Başlangıcınızı tarih (gün, ay, yıl) olarak vereceğiniz yerde sadece yıl olarak vermişsiniz. Oysa başlangıçta bir gün bile emekli olma şartlarını değiştirebiliyor. Emekli olmak için, 25 yıl sigortalılık süresi, sigorta başlangıcınız 23 Mayıs 1997’dan önce ise 5900 gün prim ödeme ve 57, sonraki bir tarih ise 5975 gün prim ödeme ve 58 yaş şartlarına tabisiniz. 1470 gün (veya1545 gün) daha prim ödeyerek toplam priminizi 5900 güne(veya 5975 güne) tamamlamanız şartıyla, 57 yaşınızı (veya 58 yaşınızı) dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz.

Sigorta başlangıcından sonra yapılan askerliğin borçlanılması, emekli olma şartlarını değiştirmediğinden, askerliğinizi borçlanmanıza gerek yok.
 
Ekrem SARISU - POSTA

--
AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
  1. Askerlik borçlanması yapmak istiyorum hangi belgelerle nereye müracaat etmem gerekir?
  2. İsteğe bağlı Bağ-kur'luyum doğum borçlanması yapabilir miyim?
  3. Askerlik borçlanması olarak ödediğim tutarı prim borçlarıma saydırabilir miyim?
  4. 5510 sayılı Kanuna göre köy muhtarlarının aylık prime esas kazançları ne şekilde belirlenir?
  5. Bağ-kur 'dan kız yetim aylığı alıyorum isteğe bağlı sigortalı olmam halinde genel sağlık sigortası primi ödemem gerekir mi?
  6. Bağ-kur'dan erkek yetim aylığı alıyorum isteğe bağlı sigortalı olmam halinde genel sağlık sigortası primi ödemem gerekir mi?
  7. Bağ-kur'dan dul aylığı alıyorum isteğe bağlı sigortalı olmam halinde genel sağlık sigortası primi ödemem gerekir mi?
  8. İş yerimde çalıştırdığım sigortalıların primlerini nasıl ve en geç ne zaman Sosyal Güvenlik Kurumuna ödemem gerekmektedir?
  9. SSK ve Bağ-kur borçlularına gönderilen ödeme emri ne anlama gelmektedir?
  10. Bağ-kur'lu olan kişilerin, prime esas kazançları ile ilgili yazılı beyanda bulunmamaları halinde, aylık primleri nasıl belirlenir?
  11. Bağ-kur'da prime esas kazançlarını düşük beyan edenler hakkında nasıl bir işlem yapılmaktadır?
  12. Bağ-kur kapsamında sigortalı olanlar, aynı zamanda işveren ise aylık prime esas kazancı nasıl belirlenir?
  13. Birden fazla işyeri sahibiyim her bir işyerinden dolayı ayrı ayrı prim yatıracak mıyım?
  14. İsteğe bağlı sigortalıyım zorunlu sigortalılık nedeniyle Sosyal Güvenlik Kurumuna borcum var bu durum isteğe bağlı sigortalılığımı etkiler mi?
  15. 5510 sayılı Kanunun 4/b kapsamında BAĞ-KUR sigortalısı olanların primleri nasıl yatırılacaktır?
  16. İsteğe bağlı sigortalıyım ödeyemediğim aylardan dolayı biriken prim borçlarımı en geç ne zaman yatırmak zorundayım?
  17. Bağ-kur sigortalılarının prime esas kazançları nasıl uygulanacaktır?
  18. BAĞ-KUR sigortalısıyım Malüliyet talebim Kurum Sağlık Kurulunca reddedildi ne yapabilirim?
  19. BAĞ-KUR sigortalısıyım Malül aylığı alabilmek için çalışma gücündeki kayıp oranı ne olmalıdır?
  20. BAĞ-KUR sigortalısı iken başkasının bakımına muhtaç derecede malül oldum emekli olabilir miyim?
  21. BAĞ-KUR sigortalısıyım Kurumunuz Sağlık Kurulunun red kararına karşı malülen emekli olabilmek için Yüksek Sağlık Kuruluna itirazda bulundum Yüksek Sağlık Kurulu beni yeniden muayene eder mi?
  22. BAĞ-KUR'dan erkek yetim aylığı alıyorum İsteğe bağlı sigortalı olmam halinde yetim aylığım kesilir mi
  23. BAĞ-KUR'dan kız yetim aylığı alıyorum İsteğe bağlı sigortalı olmam halinde yetim aylığım kesilir mi?
  24. BAĞ-KUR sigortalısıyım borçlanma sürelerim aylık hesabında dikkate alınır mı?
  25. BAĞ-KUR'dan dul aylığı alıyorum İsteğe bağlı sigortalı olmam halinde dul maaşım kesilir mi?
  26. 5510 sayılı Kanuna göre BAĞ-KUR sigortalılarının prim borçlarının olması yaşlılık aylığı bağlanmasını etkiler mi?
  27. BAĞ-KUR emeklisi eşimden dul aylığı alıyorum aynı zamanda babamdan da BAĞ-KUR'dan kız yetim aylığı alabilir miyim?
  28. BAĞ-KUR emeklisi imam nikahlı eşim vefat etti ölüm aylığı alabilir miyim?
  29. 5510 sayılı Kanuna göre BAĞ-KUR'a tabi çalışanların malülen emekli olma şartı nedir?
  30. 1479 sayılı BAĞ-KUR Kanununa göre yaşlılık aylığı almakta iken Belediye Başkanı seçildim Emekli aylığım kesilir mi?
  31. BAĞ-KUR emeklisiyim eşim vefat etti cenaze ödeneği alabilir miyim?
  32. BAĞ-KUR'dan yetim aylığı alan kız çocuğuyum evlenme ödeneği almak için ne yapmalıyım?
  33. SSK sigortalısı olarak çalışan bekar bir bayanım BAĞ-KUR emeklisi iken vefat eden babamdan yetim aylığı alabilir miyim?
  34. BAĞ-KUR sigortalıları için ödenen cenaze ödeneği ne kadardır?
  35. Babam 4(b) BAĞ-KUR sigortalısıyken vefat etti biz Hak sahiplerine ölüm aylığı bağlanır mı?
  36. BAĞ-KUR'dan yetim aylığı almakta iken evlendim Evlenme ödeneği hesaplanırken maaşım ile birlikte aldığım ek ödeme bu tutara dahil edilir mi?
  37. Çiftçi BAĞ-KUR'undan dolayı yetim aylığı alan bir bayanım Evlendiğimde evlenme ikramiyesi alabilir miyim?
  38. 5510 sayılı Kanuna göre BAĞ-KUR'dan yetim aylığı alan kız çocukları evlenmeleri halinde evlenme ödeneği alabilecek mi?
  39. BAĞ-KUR'dan yetim aylığı alan kız çocuğuyum Evlenme ödeneği almak için ne yapmalıyım?
  40. BAĞ-KUR'dan evlenme ödeneği almıştım ikinci kez evlendim yine evlenme ödeneği alabilir miyim?
  41. 90 gün fiili hizmet süresi zammı uygulanan iş yeri ve işte çalışıyorum benden ve işverenimden tahsil edilecek olan malüllük, yaşlılık ve ölüm sigortası prim oranları kaçtır?
  42. 60 gün fiili hizmet süresi zammı uygulanan iş yeri ve işte çalışıyorum benden ve işverenimden tahsil edilecek olan malüllük, yaşlılık ve ölüm sigortası prim oranı kaçtır?
  43. İtfaiyede yangın söndürme işlerinde çalışıyorum yaş haddi indiriminden nasıl yararlanabilirim?
  44. Cam fabrikasında eritme işlerinde çalışan SSK sigortalısıyım fiili hizmet süresi zammım ne kadardır?
  45. Döküm fabrikasında maden eritme işlerinde çalışıyorum en fazla kaç yıl fiili hizmet süresi zammı alabilirim?
  46. Radyoaktif ve radyoiyonizan maddelerle yapılan işlerde çalışan SSK sigortalısıyım fiili hizmet süresi zammı ne kadardır?
  47. Sosyal güvenlik destek primine tabi çalışanlar fiili hizmet süresi zammı uygulamasından yararlanabilirler mi?
  48. Su altında dalgıçlık işinde çalışan sigortalıyım fiili hizmet süresi zammım ne kadardır?
  49. 360 günden eksik sürelerime fiili hizmet süresi zammı alabilir miyim?
  50. Yeraltı maden ocaklarında, kanalizasyon yapımı işlerinde çalışıyorum yaş haddi indiriminden nasıl yararlanabilirim?
  51. Yaptığım iş nedeniyle aynı anda birden fazla riske tabiyim her iki risk için de fiili hizmet süresi zammı alabilir miyim?
  52. İtfaiye teşkilatında çalışanlar fiili hizmet süresi zammından yararlanabilirler mi?
  53. Geçici iş göremezlik ödeneği alabilmem için aranan şartlar nelerdir?
  54. Emeklilik yaşı yükseltilecek mi?
  55. Sosyal güvenlikte neler değişti?
  56. SSK'dan çift aylık almak mümkün mü?
  57. Sahte boşanma yoluyla kendine maaş bağlatanların dikkatine!
  58. Dava açarak nasıl 1 yıl erken emekli oldu?
  59. Yaşlı ve Özürlü Aylığındaki Önemli Değişiklikler
  60. Son Prim Yapılandırma Yasasından Kimler Yararlanacak?
  61. Emekli aylığınızın yattığı bankayı nasıl değiştirebilirsiniz?
  62. Yurtdışı borçlanması hangi sigortalılık statüsüne göre yapılıyor?
  63. Çıraklık sigortası emeklilik hesabında dikkate alınır mı?
  64. 900 günü askerlik borçlanmasıyla tamamlamak için dava açarsam sonuç alabilir miyim?
  65. Tütün ikramiyesi hangi emeklilere ne kadar ödenecek?
  66. Emekli aylığı çalıştıkça neden düşüyor?
  67. İntibak Yasası hakkında çarpıcı bir değerlendirme
  68. Ocak 2013 yeni KEY ödeme listesi
  69. Kısa mesajla emeklilik yaşınızı ve emekli maaşınızı öğrenme imkanı
  70. 41 aydan fazla isteğe bağlı Bağ-kur primi ödemeyin uyarısı
  71. Emekli olduğu halde çalışanların dikkatine!
  72. Yeni Torba Yasadaki Hak Düşürücü Süreler
  73. 1250 lira emekli maaşı alıyorum aylığım normal mi?
  74. Emeklilik için gerekli olan prim günümü doldurmadan sadece yaştan emekli olabilir miyim?
  75. Askerlik hariç hep çalıştım kaç yaşında emekli olabilirim?
  76. Sigorta müdürlüğüne emeklilik başvurumuz yapıldı fakat 30 gün oldu hala bir cevap alamadık kaç gün içinde cevap alabiliriz?
  77. 01.01.1995 yılı itibari ile çalışmaktayım şu an 5.150 prim günüm var ben ne zaman emekli olabilirim?
  78. Erken emeklilik yasasından yararlanabilir miyim?
  79. Bağ-kur kaydım yok ancak 1986 ile 1998 tarihleri arasında vergi mükellefiyetim vardı bu süreyi Bağ-kur'a borçlanabilir miyim?
  80. Krediyle emeklilik uygulamasıyla Bağ-kur'dan emekli oldum sağlık hizmetlerinden hemen yararlanmaya başlayabilir miyim?
  81. Emeklilik için gerekli olan gün sayımı doldurdum şu an itibariyle işi bıraksam emeklilik yaşım gelene kadar çalışmasam ve prim ödemesem normal bir şekilde emekli olabilecek miyim?
  82. 5 yıllık vergi mükelefiyiz ama Bağ-kura hiç kaydımız yok geriye dönük kayıt yaptırabilir miyiz?
  83. 1987 Maliye kayıtlıyım 2008 yılına kadar Bağ-kur girişim gözükmemektedir şimdi 1987 yılından günümüze kadar Bağ-kur borçlanması yapabilir miyim?
  84. İstifa edenin kıdem tazminatı yanar mı?
  85. Kıdem tazminatında 18 yaş sorunu nedir?
  86. İki defa kıdem tazminatı almak mümkün mü?
  87. Tazminat alma hakkım var mıdır?
  88. Alacağınız kıdem tazminatı nasıl hesaplanır?
  89. Kıdem tazminatını devlet mi yoksa işveren mi ödüyor?
  90. Primlerim asgari ücretten yattığı için ne kadar tazminat alabilirim?
  91. Emekli olurken kıdem tazminatını alamayanların durumu nedir?
  92. Çalışan emekliler kıdem tazminatı alarak işten ayrılabilir mi?
  93. İşyeri taşınan işçi kıdem tazminatı alarak işten ayrılabilir mi?
  94. 4500 günle işten ayrılıp kıdem tazminatımı alabilir miyim?
  95. Sebepsiz yere işten atıldım işverenden alacağım haklarım nelerdir?
  96. Emeklilik için aranan primim ve senem doldu iş yerinden ayrılmak istiyorum kıdem tazminatımı nasıl alabilirim?
  97. 15 yıl 3600 gün prim şartı ile kıdem tazminatına hak kazanacağım tarih nedir?
  98. Kıdem Tazminatı Fonu çıkarsa kazanılmış haklar korunacak mı?
  99. Askerlik nedeniyle işten ayrılanlar kıdem tazminatını ve diğer haklarını nasıl alabilirler?

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com