Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

7 Eylül 2012 Cuma

Sigortam başlatıldığında babamdan alacağım maaş kesilecek mi?


Sigortalı çalışmaya başlandığında Emekli Sandığından alınan yetim aylığı kesilmez

Soru: İnternet ortamında yaptığım tüm araştırmalara rağmen net bir cevap alamadığım bir konuyla ilgili sizi rahatsız ediyorum. Babam 1990 yılında Devlet memuru iken vefat etti. Okuduğum süre içerisinde Emekli Sandığından yetim aylığı aldım. Fiili hizmet süresini doldurmadığından okulum bitince aldığım maaş kesildi. 2008 yılındaki düzenlemeyle tekrar maaş almaya başladım. Şimdi bir işe başlıyorum. Sigortam başlatıldığında babamdan alacağım maaş kesilecek mi? Bilgilendirirseniz sevinirim.

Nuray TÜRKER

Cevap: Babanızın fiili hizmet süresi 10 yıldan az olduğundan, okulunuzu bitirinceye kadar yetim aylığı bağlanmış. Okul bitince aylığınız kesilmiş. Ancak 1 Ekim 2008 de yasa değiştirilerek Emekli Sandığında dul yetim aylığı bağlanması için aranan fiili hizmet süresi 1800 güne(5 yıla) indirildiğinden, bu tarihten itibaren tekrar yetim aylığınız bağlanmış.

Sigortalı çalışmaya başlasanız da aylığınız kesilmez. Emekli Sandığından aylık aldığınız için şanslısınız. Çünkü, SSK’dan veya Bağ-Kurdan aylık almış olsaydınız sigortalı çalışmaya başladığınızda aylığınız kesilecekti. Aylığınız, evlenmediğiniz ve Emekli Sandığına tabi çalışmadığınız sürece kesilmez. Ekrem SARISU




Bilgilerinizi girin, size özel kasko sigortası fiyatlarını karşılaştırın... 

Araç kasko değerine en uygun kasko poliçesini hesaplayın...






Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com