Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

8 Ağustos 2012 Çarşamba

Türk vatandaşlığından izinle çıkarak Alman vatandaşlığına geçtim Türkiye'den nasıl emekli olabilirim?

Türk vatandaşı olmanız lazım


Soru: Sadettin Bey, ben 17.08.1970 doğumluyum ve ilk SSK girişim 01.10.1987 tarihidir. Toplam 1245 gün prim ödedim. 1995'te Almanya´ya geldim. 01.03.1997 yılından itibaren öğrenci statüsünde çalışarak Alman Emeklilik Kurumu'na prim ödemeye başladım. 01.07.2001'de Türk vatandaşlığından izinle çıkarak Alman vatandaşlığına geçtim. Şu an yalnızca Alman vatandaşlığım mevcut. Almanya'dan emekli olabilmem için 67 yaşımı doldurmam gerekiyor. Engelli olduğum için iki yıl erken emekli olabiliyorum. Almanya'daki emeklilik haklarım saklı kalmak şartıyla Türkiye'den nasıl emekli olabilirim? Ercan T.


Cevap: Değerli okurum, Almanya'daki çalışmalarınızı Türkiye'de yurtdışı hizmet olarak borçlanabilir ve bu şekilde iki ülkeden de aylığa hak kazanabilirsiniz. Fakat yurtdışı borçlanma yapabilmeniz için Türk vatandaşı olmanız gerekiyor. Yani borçlanma başvurusu yaptığınız tarihte Türk vatandaşı olacaksınız ve borçlanmak istediğiniz tarih aralığında da Türk vatandaşı olarak çalışmış olacaksınız. Bugün için Türk vatandaşlığına geçtiğinizi varsayarsak, 01.03.1997-01.07.2001 tarihleri arasındaki çalışmalarınızla bundan sonra Türk vatandaşı olarak yapacağınız çalışmaları borçlanabilirsiniz. Aksi halde Türkiye'den emekli olmanız mümkün değil.

Sadettin Orhan - BUGÜN

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com