Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

25 Eylül 2014 Perşembe

Torba Yasaya göre ne zaman ve nasıl emekli olabileceğim?

Ne zaman ve nasıl emekli olabilirim?

1968 doğumluyum. Ekim 1992’de MEB’de öğretmen olarak çalışmaya başladım, Haziran 2005’de istifa ederek, Amerika’ya gelip, yerleştim. Geldiğimden beri burada da çalışmaktayım ve Amerikan vatandaşlığımı aldım. Geçtiğimiz yaz, yurtdışı borçlanma için başvurdum, 31.900 TL borç çıkartarak 3 ay içinde ödemem istendi, taksitlendirme yapılmadığı söylendi. Defalarca e-mail yolu ile borcumu ödemem kaydıyla ne zaman emekli olabileceğime dair sorularıma da cevap alamadım, bu miktarı da 3 ayda ödeyemedim. Internet üzerinde bazı sitelere yaşım ve görev süremi girerek, tahmini 3 yıl içinde emekli olabileceğimi öğrendim. Durumumu değerlendirerek yeni Torba Yasaya göre ne zaman ve nasıl emekli olabileceğim hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim. M. Demet Oral
Torba Yasa’da sizin durumunuzla ilgili bir düzenleme yer almıyor. Yurtdışı hizmet borçlanması primlerinin, tebliğ tarihinden itibaren üç ay içinde ödenmesi, bu süre içinde ödenmemesi halinde yeniden başvuru gerekiyor.
Türkiye’de ki son sigortalılığınız Emekli Sandığı kapsamında olduğundan, borçlanacağınız süreler Emekli Sandığı kapsamında geçen sigortalılık süresi olarak değerlendirilir. Emekli Sandığı statüsünden emeklilik için 20 tam yıl hizmet (prim günü) ve 49 yaş şartlarına tabisiniz. Borçlanma primlerini ödemiş olmak koşuluyla, 49 yaşınızı doldurduğunuzda emekli olmaya hak kazanırsınız. Ancak emekli aylığınızın bağlanması için yurtdışındaki çalışmanızın sona ermesi gerekiyor. 
Sengin ÖZCAN - SÖZCÜ

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA



Ali ÖZTÜRK Ekonomist
SGK Sorularınız İçin Yazın:

SSK ve Bağ-kur Emeklilik Hesaplama

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek ister misiniz?

Emeklilik durumunuz hakkında merak ettiğiniz tüm sorularınızı emeklilikuzman@gmail.com adresine gönderiniz. 

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com