Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

9 Eylül 2012 Pazar

Karakolluk olmadan boşanmayı SGK saymıyor mu?

SGK, nikâhsız yaşayanlara dokunmaz 

4 Eylül 2012 günü bu köşede yayınlanan, "İmam nikâhlıların dul-yetim aylığı kesilmez" başlıklı yazıyı okudunuz. Yazıdaki haksızlıkları ve tezatları okurumuz Aslı Duman ne güzel özetlemiş... 

Sayın Ali Tezel beyefendi, SGK konusunda bizleri bilgilendirdiğiniz için size teşekkür ediyorum, iyi ki varsınız. Ali Bey köşenizi okudum, size yazmak istedim. Efendim benim ablam ile kocası yıllar önce ailevi sebeplerden dolayı anlaşarak kavga dövüş etmeden boşandılar (karakolluk olmadan boşanmayı SGK saymıyor anlaşılan). Ablam evlenmedi çocuklarını büyüttü; eski eşi evlendi daha sonra onlar da anlaşamadılar ayrıldılar, ama boşanmadılar boşanmak üzereler. Aradan çok zaman geçip çocuklar büyüyünce eski öfkeler yatıştı ve ablam ile ayrıldığı eşi barıştılar. Şimdi birlikte yaşıyorlar ama eski eşi boşansa bile ablam hemen nikâh istemiyor, "Zamana bırakalım" diyor. Durumu dilim döndüğünce size anlatmaya çalıştım hal böyleyken bir arkadaşımız ablamın suç işlediğini, SGK'nın eski eşiyle yaşadığını tespit etmesi halinde merhum emekli subay babamdan aldığı maaşı keseceğini ve hakkında suç duyurusunda bulunulacağını söyledi, ne kadar doğru bilmiyoruz. Bugün sizin yazınızda benzer bir durum vardı. Benim anlayamadığım; başka bir erkekle ölmüş eşinin maaşını yiyen birine yaptırım uygulamazken babasının annesinin maaşını alan, evliliğine tekrar bir şans tanımak isteyen kadını mahkeme kapılarında süründürecek, rezil edeceksin. Sayın Ali Bey bence anneden babadan maaş ya tamamen kalkmalı ya da sana olur sana olmaz mantığı çok saçma; sanki "başka biriyle yaşayan kocasının parasını çatır çatır yiyen kişiler masum, nikâhlı kocasıyla bir şekilde barışanlar suçlu" böyle mantık mı olur Allah aşkına ya hep ya hiç olsun. 
Aslı Duman-Muğla 

Aslı Hanım ne kadar haklısınız. Boşanmış eski eşlerin çocukları için veya aşkları için tekrar bir araya gelebilme, nikâh yapabilme amacıyla bile olsa tekrar bir araya gelmeleri bile SGK için suçtur. Ancak, ablanız başka bir erkek ile nikâhsız beraber yaşasa SGK için suç değildir. Hatta o başka erkekten çocuk yapsa yine suç değildir. Yani, 01.10.2008 günü TBMM'den geçirilen yasaya göre nikâhsız başka erkeklerle yaşayın ama asla boşandığınız kocanızla yaşamayın; daha da ilerisi, bırakın yaşamayı boşandığınız kocanız çocuklarını görmek için bile olsa, ara sıra eski karısının evine gelse bu SGK için yine suçtur. SGK der ki; "Boşandığın eşini bir daha görme, çocuklarını görmek için eski eşinin evine gitme. Hastalanırsan ve eski günlerin hatırına yatağa düşmüş eski eşini evine alırsan senin dul-yetim aylığını keserim. Git başka erkekle yaşa, eski eşinle görüşme." 

'ESKİ KOCANLA BERABER YAŞIYORSUN AYLIĞINI KESTİM' 
İşin daha vahim boyutu da var. SGK, eşinden boşanıp babası veya annesinden yetim aylığı alan kadınlara, "Boşandığın eski kocanla görüşüyorsun bu sebeple sizi boşanmış saymadım, dul-yetim aylığınızı kestim" der. Sonra, "Boşanmanı geçerli saymadım" diyen SGK, koca vefat ettiğinde, vefat eden kocadan kadına dul aylığı bağlamaz. "Hani, boşanmam geçerli değildi, hani boşandığım eski eşimle beraber yaşadım, görüştüm diye dul-yetim aylığımı kestin. O zaman beraber yaşadığım kocamdan bana aylık bağla" dersen o da "Olmaz" der. 

Ali TEZEL - Gazete Habertürk

--

www.emeklilikhaber.com tanıtım ve tavsiye mesajı:
 
Değerli arkadaşım;

Bu e-postayı size faydalı bir siteyi duyurmak için gönderiyorum.

Sigortalı çalışıyorsanız  yeni SGK haberlerini günlük olarak yayınlayan bir site var. 

Düzenli olarak önemli gelişmeleri takip edebilirsiniz. 

Ayrıca İş arkadaşlarınızın ve tanıdıklarınızın önemli SGK gelişmelerinden
haberdar olmalarını istiyorsanız onlara bu siteyi tavsiye ediniz. 

Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com 
RSS Aboneliği http://feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 


Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com