Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

21 Temmuz 2012 Cumartesi

Prim borçlarımı faiziyle birlikte ödedim ne zaman emekli olabilirim?

Planlı prim ödeseydiniz bir yıldan beri emekli aylığı alabilirdiniz

Soru: Şubat 1943 doğumluyum. 17 Aralık 1979 tarihinde Bağ-Kurlu oldum. 31 Aralık 1983'e kadar Bağ-Kurluydum. Daha sonra prim borçlarımı faiziyle birlikte ödedim. 5 Nisan 2007'de tekrar prim ödemeye başladım. Halen de ödemekteyim. Bağ-Kur öncesinde 1972-74 arası 22 ay askerlik yaptım. Bu bilgiler ışığında ne zaman emekli olabilirim? Emekli olmak için askerlik borçlanması yapabilirim. Bu konuda bana bilgi verirsiniz sevinirim.

Mümin AKSOY

Cevap: Bağ-Kurda yaş haddinden emekli olmak için; 15 tam yıl prim ödeme ve 58 yaş şartlarına tabisiniz. Yaş sorununuz olamadığından, yaklaşık olarak 46 ay(3 yıl 10 ay) daha prim ödeyerek, toplam prim ödemenizi 15 tam yıla tamamlayacağınız tarihte emekli olabilirsiniz.

Sosyal güvenlik planlaması yapmamışsınız. Son 1260 gün(3.5 yıl) priminizi SSK ya ödemiş olsaydınız, yaklaşık bir yıl önce emekli olur ve bir yıldan beri emekli aylığı alabilirdiniz.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com