Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

24 Temmuz 2011 Pazar

Kıdem tazminatı alabilir yazısı ile ihbar tazminatının da ödenmesi gerekmiyor mu?

İhbar tazminatı alamazsınız

Soru: Sadettin Bey, ben yaklaşık 12 yıldır çalıştığım işyerinden ayrıldım. Ayrılmadan önce 3.600 gün ve 15 yılı doldurduğum için SGK'dan 'Kıdem tazminatı alabilir' yazısı aldım ve işverene verdim. İşveren bu yazıya istinaden kıdem tazminatımı verdi ancak ihbar tazminatımı alamadım. Oysa söz konusu yazıyla ihbar tazminatının da ödenmesi gerekmiyor mu? Atıf Uncu

Cevap:
Atıf Bey, kıdem tazminatı alabilir yazısına istinaden işten ayrılan kişiye sadece kıdem tazminatı ödenir. Ayrıca ihbar tazminatı ödenmez. Zira bu konuda Yargıtay'ın görüşü de bu yöndedir. (Yargıtay 9. H.D. 2007/8671 Esas, 2007/37992 Karar)


Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Sorular İçin Tıklayınız  Sadettin ORHAN- BUGÜN

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com