Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

6 Mayıs 2012 Pazar

Çıkan yeni yasaya göre kız çocukları babalarının maaşını alabiliyor mu?

SSK emeklisi kız çocuğu Bağ-Kurdan yetim aylığı alamaz

Soru: 1949 doğumlu bayanım. Babamı 12 Kasım 1975 tarihinde kaybettim. Babam Bağ-Kur mensubuydu. Annem vefat edene kadar Bağ-Kur'dan babamdan dolayı aylık aldı.

Annemde 2003'te vefat etti. Eşim de SSK' lıydı . O'nu da 1993'te kaybettim. Şu an SSK dan eşimden dolayı aylık alıyorum. Biraz rahatsız olduğum için, o zamanlar babamın maaşına müracaat edememiştim. Eğer müracaat edebilseydim onun maaşını hak edip alacaktım. Kendim de, daha sonra kendi sigorta emekliliğimi hak kazandım ve halen onu da alıyorum. Duyduğumuza göre, çıkan yeni yasaya göre kız çocukları babaların maaşını alabiliyormuş. Acaba babamın Bağ-Kur emekliliğini tek kızı olarak alabilir miyim? Bize malumat verebilirseniz ve yazarsanız çok sevinirim.
Fatma ÇALTIK

Cevap: Bağ-Kur, kendi çalışmalarından dolayı sosyal güvenlik kurumlarından gelir veya aylık alan kız çocukları ana veya babalarından dolayı yetim aylığı bağlamaz. SSK’dan emekli aylığı aldığınızdan babanızdan dolayı Bağ-Kurdan yetim aylığı alamazsınız.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com