Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

30 Temmuz 2013 Salı

Emekli aylığının iptal edilme nedenleri - SSK EMEKLİ MAAŞININ SİGORTADAKİ GEÇMİŞ HİZMETLERİN FİİLİ ÇALIŞMA OLMADIĞI İDDİASIYLA KESİLMESİ!

Fiili çalışma olmadığı tespit edildiğinde emekli aylığı iptal ediliyor dava açıp aksini mahkemede ispat etmeniz gerek

Soru: 2007'de SSK'dan emekli oldum ve 2013 Temmuz'una kadar sıkıntısız şekilde emekli aylığımı aldım. 2012 Haziran ayında bir zarf geldi SGK' dan bir müfettiş tarafından çağrıldım. Gittiğimde bana X adlı iş yerinde çalışıp çalışmadığım soruldu. Ben de çalışmadığımı söyledim. Orada çalışmadığıma dair imza attırdı. İmzayı attıktan sonra 420 gün kadar primimin bu iş yerinden yattığını, çalışmadığımı da kabul ettiğim için bu günlerin silineceğini söyledi. Birçok avukata danıştım bana bir zarfın daha geleceğini bundan sonra itiraz edebileceğim söylendi. Aradan bir sene geçti yaklaşık bir hafta önce SSK sicilime baktığımda 2000-2001 yılları arasında 420 günüm 0 olarak gözüküyordu. Ve maaş kısmında ödenmiyor yazıyordu. Ertesi gün hemen SGK’ ya gittim, memur dosyamı gösterdi ve maaşımın durdurulduğunu bir hafta on gün içinde kararın bana yollanacağını söyledi.

Benim haberim olmaksızın önceden çalıştığım iş yeri primimi başka bir iş yerinden yatırıyor. Daha sonra o iş yeri ben böyle bir adamı çalıştırmadım diye SGK' ya başvuruyor ve sorumlusu ben oluyorum. Emeklilik için başvurduğumda SGK gerekli incelemeleri yapmış olsaydı, bunlar başıma gelir miydi? Önceden çalıştığım iş yeri sahibi kendilerine herhangi bir cezanın gelmediğini söylüyor, primlerimden sorumlu olan onlarken ceza neden bana kesiliyor?

Avukatım orada çalıştığımı kanıtlamamız gerektiğini söyledi. Eski iş yeri sahibim bunu inkâr etmeyeceğini, davada yanımda olacağını belirtti. Bu noktada ne yapmam gerekir? Bu tür vakalar nasıl sonuçlanır?

Vahdettin KUŞ


Cevap: SGK fiili çalışma olmadığını tespit ettiğinde, emekliliği iptal ediyor. Ve yersiz ödenen emekli aylıların iadesini istiyor. Bu yasal bir  durum. Çünkü, fiili çalışma olmadan bildirim yapılarak pek çok kişi, sahte yoldan emekli edilmiş. Kurum bunları tespit ederek aylıklarını kesiyor.

Avukatınız doğruyu söylemiş. Emekli aylığınızın kesildiğinde dair yazı tebliğ edildiğinde iş mahkemesine dava açabilirsiniz. Mahkemede sözünü ettiğiniz işyerindeki çalışmanızı belge ve şahitle ispat etmeniz halinde, emekli aylığınızı dava yoluyla tekrar bağlatabilirsiniz. Fakat buradaki sıkıntılı durum, adı geçen işyerinde çalışmadığınıza dair belge imzalamışsınız. Çalışmadığınızı kendiniz itiraf etmişsiniz.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com