Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

27 Ağustos 2012 Pazartesi

Radyoloji çalışanlarının emeklilik hesabı nasıl yapılır?

Borçlanmaya yıpranma uygulanmaz

Soru: Sadettin Bey, ben radyoloji teknikeri olarak görev yapıyorum. 18.10.1993 tarihinde memur oldum. 1996'da askere gittim 550 gün askerlik yaptım. Sizin EmekliMatik programınıza göre askerliği borçlanırsam emeklilik yaşım daha erkene geliyor. Ben askerliği borçlandım ama askerlik süresi için fiili hizmet almadım. Almam gerekmiyor muydu? Diğer soruma gelince, radyoloji çalışanları ne kadar süre çalışırsa çalışsınlar 5 yıldan fazla fiili hizmet alamıyorlar mı? Atilla A.


Cevap: Değerli okurum, fiili hizmet zammına tabi olarak çalışan kamu personeline, çalıştığı her yıl için ilave hizmet verilir. Yıpranma payı olarak ifade ettiğimiz bu ilave süre 2 aydan 6 aya kadar değişir. Radyoloji teknikerlerine de bu kapsamda her yıl için 3 ay ilave hizmet verilir. Yalnız yıpranma kapsamındaki personel askerlik süresini borçlandığı takdirde, borçlanılan süre için fiili hizmet kazanamaz. Borçlanılan süre ne kadarsa, hizmete o kadar ilave edilir.

Diğer taraftan 08.09.1999 tarihinden önce memuriyete girenlerin yıpranma paylarının tamamı emeklilik yaş haddinden düşülür. Yani 5 yıl tavanı yoktur. 08.09.1999'dan sonra memur olanlarda ise kazanılan yıpranma payının yarısı 3 yılı geçmemek üzere yaştan düşülür. Siz 1999'dan önce memur olduğunuz için kazandığınız yıpranma payının tamamı emeklilik yaşınızdan düşülecektir.

Sadettin Orhan - BUGÜN

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com