Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

17 Nisan 2012 Salı

Boşanılan eş üzerinden dul maaşı almak mümkün mü?

Boşanan eş dul aylığı alamaz

Soru: 1952 doğumlu bir bayanım. Size oğlumun mailinden gönderiyorum. 1992 yılında Emekli Sandığından emekli oldum. 2006 yılında eşimden boşandım. Merhum babam da SSK'dan işçi emeklisiydi. Babamdan yetim aylığı alabilir miyim? Ayrıca dul maaşı alabilir miyim?


Halise KIRBAŞ

Cevap: SSK, emekli aylığı alan kız çocuklarına ana ve babalarından dolayı yetim aylığı bağlamaz. Emekli Sandığı emeklisi olduğunuzdan maalesef babanızdan dolayı SSK’dan yetim aylığı alamazsınız. Ancak tersi olsaydı, yani siz SSK emeklisi, merhum babanız Emekli Sandığı emeklisi olsaydı, Emekli Sandığından yetim aylığı alabilirdiniz. Çevrenizde bu durumda olup babasından aylık alanlar sizi ikileme düşürmesin. Bu kanunlar arasındaki farktan kaynaklanıyor. Eşinizden boşanmış olduğunuzdan, eşinizden dolayı dul aylığı da alamazsınız. Şayet eşinizden boşanmamış olsaydınız, emekli olmanıza karşın eşinizden dolayı dul aylığı alabilirdiniz.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com