Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

15 Ağustos 2012 Çarşamba

Erken emekli olabilmek için askerlik borçlanması yapabilir miyim?

 

520 gün askerlik borçlanması emekli olacağınız yaşı 50’den 49’a indirir 

Soru: 5 Şubat 1966 doğumluyum. Askerden sonra 2 Mayıs 1988 tarihinde sigortalı oldum. 7900 gün ödenmiş primim bulunmaktadır. Ne zaman emekli olabileceğim konusunda bilgi vermenizi rica ediyorum. Ayrıca daha erken emekli olabilmek için askerlik borçlanması yapabilir miyim? Daha doğrusu prim gün sayımı göz önüne alırsak böyle bir şeye gerek var mı? 

Serkan KAYA 

Cevap: Askerlik yaptığınız tarihi ve askerlik sürenizi bildirmemişsiniz. Sorunuzu sigorta başlangıç tarihinden önce 18 ay(540 gün) askerlik yaptığınız varsayımına göre cevaplandırıyoruz. Askerlik sürenizin 520 gününü borçlanmanız halinde, başlangıç tarihiniz 520 gün geri gider ve emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5300 gün prim ödeme ve 49 yaş şartlarına tabi olursunuz. Prim ödemeniz yeterli olduğundan, bundan sonra prim ödemeseniz de 49 yaşınızı dolduracağınız 5 Şubat 2015 tarihinde emekli olabilirsiniz. Askerlik sürenizi borçlanmazsanız 50 yaşınızı dolduracağınız 5 Şubat 2016 tarihinde emekli olabilirsiniz. 

Ekrem SARISU - POSTA
--

www.emeklilikhaber.com tanıtım ve tavsiye mesajı:
 
Değerli arkadaşım;

Bu e-postayı size faydalı bir siteyi duyurmak için gönderiyorum.

Sigortalı çalışıyorsanız  yeni SGK haberlerini günlük olarak yayınlayan bir site var. 

Düzenli olarak önemli gelişmeleri takip edebilirsiniz. 

Ayrıca İş arkadaşlarınızın ve tanıdıklarınızın önemli SGK gelişmelerinden
haberdar olmalarını istiyorsanız onlara bu siteyi tavsiye ediniz. 

Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com 
RSS Aboneliği http://feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 



  1. Askerlik hariç hep çalıştım kaç yaşında emekli olabilirim?
  2. Sigorta müdürlüğüne emeklilik başvurumuz yapıldı fakat 30 gün oldu hala bir cevap alamadık kaç gün içinde cevap alabiliriz?
  3. 01.01.1995 yılı itibari ile çalışmaktayım şu an 5.150 prim günüm var ben ne zaman emekli olabilirim?
  1. Erken emeklilik yasasından yararlanabilir miyim?
  2. Bağ-kur kaydım yok ancak 1986 ile 1998 tarihleri arasında vergi mükellefiyetim vardı bu süreyi Bağ-kur'a borçlanabilir miyim?
  3. Krediyle emeklilik uygulamasıyla Bağ-kur'dan emekli oldum sağlık hizmetlerinden hemen yararlanmaya başlayabilir miyim?
  4. Emeklilik için gerekli olan gün sayımı doldurdum şu an itibariyle işi bıraksam emeklilik yaşım gelene kadar çalışmasam ve prim ödemesem normal bir şekilde emekli olabilecek miyim?
  5. 5 yıllık vergi mükelefiyiz ama Bağ-kura hiç kaydımız yok geriye dönük kayıt yaptırabilir miyiz?
  6. 1987 Maliye kayıtlıyım 2008 yılına kadar Bağ-kur girişim gözükmemektedir şimdi 1987 yılından günümüze kadar Bağ-kur borçlanması yapabilir miyim?
  7. SSK ilk işe giriş tarihim 01.12.1985 olup toplamda 6150 gün ödenmiş primim var ben ne zaman emekli olabilirim?
  8. 1969 doğumluyum 06.05.1984 tarihinde sigortalı çalışmaya başladım ne zaman emekli olabilirim?
  9. 1992 yılında vergi dairesine kaydım var yalnız Bağ-kur'a kaydım yok şimdi 1992 yılından Bağ-kur kaydı yaptırıp borçlanabilir miyim?
  10. Torba yasaya göre 1999'dan önce sigortalı işe başlamış olanların eski sisteme göre emekli olabilecekleri söylentisi var doğru mudur?
  11. Eşim 1989 senesinde Bağ-kurlu oldu ve 24 ay Bağ-kur primi yatırdı 1990 ile 1991 senesinde iki kızımız dünyaya geldi acaba eşim doğum borçlanmasından faydalanabilir mi?
  12. Doğum borçlanması için başvurdum SGK'dan ödeme belgesi geldi ancak ödeyemedim ileride tekrar doğum borçlanmasına başvurma hakkım var mı yoksa hakkımı kaybettim mi?
  13. Babam 10.01.1961 doğumlu SSK girişi 01.04.1983 tarihi olup 2800 gün primi var 3600 günden nasıl ve ne zaman emekli olabilir?
  14. Ben 02.03.1967 doğumluyum 14.05.1985 tarihinde işe başladım şu an 8000 günüm var ne zaman emekli olabilirim?
  15. Bağ-kur ekstresinde görülen borcumu yeni çıkacak aftan yararlanarak ödeyeceğim emekli olurken başka sorunlar çıkmaması için şimdiden ne yapmalıyım?
  16. İsteğe bağlı Bağ-kur ödüyorum fakat yakında SSK'lı bir işe gireceğim isteğe bağlı sigortayı sonlandırmak için ne yapmalıyım?
  17. Kendi isteğimle ne zaman işten ayrılırsam kıdem tazminatı alabilirim?
  18. Yeni Bağ-kur affı çıktığında aylık primlerimi ödemeden yalnızca eski Bağ-kur borcumu taksitlendirebilir miyim?
  19. 1995 SSK girişliyim 1984 ve 1988 doğum tarihli iki çocuğum var ben de doğum borçlanmasından faydalanabilir miyim?
  20. SSK emeklisi babasından yetim aylığı alan ve çalışmayan kız çocuğu isteğe bağlı sigortalı olursa yetim aylığı kesilir mi?

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com