Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

19 Mart 2012 Pazartesi

Çalıştığım süre içinde her gün 12 saat devamlı da gece nöbeti tuttum. Hiç bir izin verilmedi hiçbir haktan da yararlanmadım. Paralarımız bankaya yatıyor. Maaş bordosu vermiyorlar. Ne gösteriyorlar bilmiyoruz. Rapor paralarımız da verilmiyor. Tazminatta almadım. Haklarım nelerdir? Ne kadar tazminat alabilirim?

Yıllık izin kullandırılmayan işçi iş akdini haklı nedenle fesih edebilir

Soru: 30 Haziran 1960 doğumluyum. 30 Kasım 2007 özel bir şirkette çalışmaya başladım.30 Haziran 2011 emekli oldum. Halen bu şirkette aktifim. Çalıştığım süre içinde her gün 12 saat devamlı da gece nöbeti tuttum. Hiç bir izin verilmedi hiçbir haktan da yararlanmadım. Paralarımız bankaya yatıyor. Maaş bordosu vermiyorlar. Ne gösteriyorlar bilmiyoruz. Rapor paralarımız da verilmiyor. Tazminatta almadım. Haklarım nelerdir? Ne kadar tazminat alabilirim? Ortalama 5 yıl çalıştım hala da çalışıyorum.

K.A
Cevap: Yıllık izin kullandırılmaması, işçiye iş akdini haklı nedenle fesih hakkı verir. Haklı nedenle iş akdini fesih eden işçinin kıdem tazminatı hakkı var. Yıllık izin kullandırılmaması nedeniyle, iş akdinizi fesih edip, kıdem tazminatı talep edebilirsiniz. Ayrıca, gece 12 saat çalışmak kanuna aykırı. Gece 7.5 saatten fazla olan çalışmalarınız için, fazla çalışma ücreti talep edebilirsiniz. Aylık ne kadar ücret aldığınızı belirtmediğinizden, kıdem tazminatınızı hesaplayamıyoruz. Ancak, her tam çalışma yılı için son aldığınız ücretin brüt tutarı kadar kıdem tazminatı alacağınızı belirtebiliriz. Şayet, sürekli ve düzenli olarak ikramiye, yakacak, yol, yemek ve kira yardımı alıyorsanız, bunların bir aya isabet eden tutarlarını da kıdem tazminatı hesaplanmasına esas aylık ücretinize ilave edilmesi gerekir. İşverenin ücret hesap pusulası vermesi zorunlu. İşverenden ücret hesap pusulasını isteyin. Vermezse, Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı nezdinde şikâyet hakkınızı kullanabilirsiniz.

Kaynak: Ekrem SARISU - POSTA  Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Diğer Sorular İçin Tıklayınız 

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com