Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

19 Mart 2012 Pazartesi

22 yaşında üniversite öğrencisi oğlumun sağlık güvencesi bizim üzerimizden yapılıyor. Lenfoma tedavisi için özel hastaneye ödenen sağlık masraflarını düşürebilir miyim?

18 yaşından büyük çocuğun sağlık ve eğitim harcaması kira gelirinden düşülemez

Soru: 1) İki Dairem var. Biri için uzun zamandır gelir vergisi ödüyorum. İkinci dairemi 2010 yılında 102 bin TL ye banka kredisi ile aldım ve kiraya verdim. Gelir vergisi öderken gerçek vergi seçeneğini kullanacağım. Öğrenmek istediğim yeni aldığım daire için ödediğim banka faizini toplam 2 daireden elde ettiğim gelirden düşebilir miyim?
2) Satın aldığım daire için ödediğim tapu harç, iskân masrafları, su, elektrik ve igdaş bağlanma masraflarını da düşebiliyor muyum? 3) Bireysel emeklilik içi yılda 2200 TL ödüyorum. Bir kısmını benim beyannamemden ödeyeceğim. Bir kısmını da eşimin kira geliri beyannamesinden düşürebilir miyim? 4)Sağlık masrafları için küçük çocukların sağlık hizmetleri denmektedir. 22 yaşında üniversite öğrencisi oğlumun sağlık güvencesi bizim üzerimizden yapılıyor. Lenfoma tedavisi için özel hastaneye ödenen sağlık masraflarını düşürebilir miyim? 5) Üniversitede okuyan oğlumun eğitim masraflarını düşürebilir miyim? Yukarıda sorduğum soruların cevaplarını ilgili memurlardan tam ve net olarak alamadım. Kitapçıktan da net cevapları bulamadığım için, size soruyorum.
M.Ç.

Cevap: 1) Kira beyanında gerçek gider usulünü seçmeniz halinde, banka kredisi ile satın aldığınız daire için 2011 de ödediğiniz kredi faizini, toplam kira gelirinizden düşebilirsiniz. Sormadığınız bir gider kalemini de biz söyleyelim. Dairenin iktisap bedelinin yüzde 5 ini, 5 yıl süre ile kira gelirinizden düşebilirsiniz.
2) Kiraya verdiğiniz daireye ilişkin olarak, dairenin kullanıma(iskâna) hazır hale getirmek için yapılan masrafları(tapu, iskan harçlar vb.) kira gelirinden düşemezsiniz. Çünkü, su, elektir, doğalgaz abonelikleri gibi masraflar dairenin işletmesi ile ilgili olmayıp, dairenin maliyet bedeline eklenmesi gerekir. Dairenin iskâna açılmasından sonra ödediğiniz, emlak vergisi, sigorta bedeli ve belediye ödediğiniz harcamalara katılma bedellerini kiradan düşebilirsiniz.
3)Beyan edilen gelirinin yüzde 10 unu ve asgari ücretin yıllık tutarını aşmamak üzere bireysel emeklik sistemine ödediğiniz katkı payını beyanname üstünde kira gelirinizden düşebilirsiniz. Beyanname üstünde bireysel emeklilik katkı payını düştüğünüzden, eşiniz beyan ettiği kira gelirinden, sizin adınıza ödenen bireysel emeklilik katkı payını ayrıca indiremez.
4) 22 yaşındaki çocuğunuz için yaptığınız sağlık harcamasını kira gelirinizden indirmeniz mümkün değil.
5) 18 yaşını aşmayan çocukların eğitim giderleri belli usulde beyan edilen gelirden indirilebilir. 22 yaşındaki çocuğunuzun eğitim harcamalarını, 4.sorundaki sağlık harcamaları gibi kira gelirinizden düşmeniz mümkün değil.

Kaynak: Ekrem SARISU - POSTA  Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Diğer Sorular İçin Tıklayınız 

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com