Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

2 Haziran 2011 Perşembe

SSK ve Bağ-Kur hangi durumda yetim aylığını keser?


SSK ve Bağ-Kur sigortalı çalışmaya başlayanın yetim aylığını keser

Soru: 30 Mayıs 2011 pazartesi tarihli yazınızda “Sigortalı çalışan kız çocuğu emekli sandığın'dan yetim aylığı alabilir” başlıklı yazınızda babası vefat edip, özel sektör ya da devlet kurumunda, örnek olarak SSK sigortalı çalışan yetim kız çocuğu, babasından dolayı emekli sandığından yetim aylığı alabilir' denilmiş.  Fakat ben geçen aylarda babamın vefatından dolayı, SGK' dan yetim aylığı almakta iken sigortalı olarak işe başladım. Bu haftada sigorta kaydım yapıldığında, ekranda yetim aylığımın kesildiğine dair uyarı geldi. Peki şuan böyle bir yasa var mı? Ben nereye başvurup sigortalı çalışırken aynı zamanda da emekli yetim aylığımı tekrar geri alıp devam ettirebilirim?
Tuğba KARAKAYA
Cevap:
Yetim aylığı alıp almamanız babanızın tabi olduğu sosyal güvenlik kurumuna göre değişiyor. Sözünü ettiğiniz yazımızda da belirttiğimiz gibi Emekli Sandığı, sigortalı çalışan kız çocuğuna ana veya babasından dolayı yetim aylığı öder. Dolayısıyla babanız Emekli Sandığı mensubu ise, sigortalı çalışmanızdan dolayı yetim aylığınız kesilmez. Yetim aylığınız memur olarak çalışmanız veya evlenmeniz halinde kesilir. Bunlar dışındaki nedenlerle kesilmez. Ancak, Bağ-Kurdan veya SSK dan yetim aylığı alıyorsanız, sigortalı çalışmaya başladığınızda yetim aylığınız kesilir.  Bu durum yasalar arasındaki farklılıktan kaynaklanıyor.


Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Sorular İçin Tıklayınız  Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com