Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

26 Nisan 2011 Salı

En kısa zamanda ve yüksek maaşla nasıl emekli olabilirim?

Son birkaç yıl primle emekli aylığı yükseltilemiyor

Soru: 26 Temmuz 1967 doğumluyum. 1989 yılında Bağ-Kur’a giriş yaptırdım. 22 yıl 1 ay boşluksuz Bağ-Kur’a ödemem var. En son 12. basamağa kadar çıktım. Bu basamaktan 3 Mart 2011’de esnaflığımı kapatıp, Bağ-Kur’umu durdurdum. Bağ-Kur’a olan toplam borcumu da 18 taksit, 36 ay vade şeklinde ödeme planına bağlattım. Bağ-Kur’a başlamadan önce askerliğimi 18 ay olarak yaptım. Fakat askerlik ödememi yapmadım. SSK’dan emekli olmak istiyorum. Bulunduğum bu şartlara göre en kısa zamanda ve yüksek maaşla nasıl emekli olabilirim? Şu an sağlık güvencesinden de yararlanamıyorum.
A.Bülent İPEK
Cevap:
Askerlik sürenizi borçlanmanız halinde, Bağ-Kurda emekli olmak için; 25 tam yıl prim ödeme ve 50 yaş şartlarına tabi olursunuz. Borçlanmadan sonra  isteğe bağlı olarak da  17 ay daha prim ödeyerek toplam prim ödemenizi 25 tam yıla tamamlamanız şartıyla, 50 yaşınızı dolduracağınız 26 Temmuz 2017 tarihinde emekli olabilirsiniz.
Askerlik sürenizin 250 günü borçlandıktan sonra sigortalı bir işte çalışarak 1260 gün daha prim ödemeniz halinde, SSK da emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5375 gün prim ödeme ve 50 yaş şartlarına tabi olur ve 1260 günden sonra prim ödemeseniz de, 50 yaşınızı dolduracağınız 26 Temmuz 2017 tarihinde SSK’dan emekli olabilirsiniz. SSK ve Bağ-Kurdan aynı tarihte emekli olabiliyorsunuz. Artık son birkaç yıl prim ödemeyle emekli aylığı artırılamıyor. Emekli aylığınızın yüksek olması için emekli olacağınız tarihe kadar sigortalı çalışarak prime esas kazancın üst sınırından(bu günkü verilere göre, 5.177.25 TL üstünden) prim ödemeniz gerekiyor.

Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Sorular İçin Tıklayınız  Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com