Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

9 Ekim 2013 Çarşamba

Uzun yola çıkmadan önce bu yazıyı okuyun - İŞTE ARAÇ KULLANAN HERKESİN DOĞRU BİLDİĞİ YANLIŞLAR!


Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Trafiğin ana unsurları sürücülerin, araçları ve bunları kullanım yöntemleri hakkında “doğru” bildikleri birçok konunun aslında “yanlış” olduğu ortaya çıktı...


Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerinde yaklaşık 15 milyon kara taşıtının olduğu bildirilen ülkede, bunun yarısını otomobiller oluşturuyor. 2000 yılında bu sayı 8 milyon 320 bin düzeyindeydi.

Ülke genelinde taşıt sürücülerinin ya yakınlarından ya da bazı bakım ve onarım iş yerlerindeki çalışanlardan duyup hayata geçirdikleri bazı uygulamaların bilinenin aksine yanlış olduğu anlaşılıyor.


LASTİK HAVASINI DÜŞÜK TUTMAK YANLIŞ
Uzmanların değerlendirmelerine göre, bazı sürücülerin “lastik havalarını düşük tutarsak araç hem daha iyi tutunur hem de daha konforlu olur” düşüncesi yanlış. Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekiyor.

Hatta yüke ve yolcu sayısına göre lastiklerin havasının artırılması, yakıt sarfiyatının azaltılması ile hız açısından aracın performansını olumlu etkiliyor. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamıyor. Doğru olmayan lastik havası otomobilin yol tutuşunu da aynı şekilde bozuyor.


Düşük havası olan lastiklerin tabanının ortası yukarı kalkar ve yolla teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.


“Yağışta havası indirilmiş lastik daha az kayar” inancı da doğru değil. Çünkü, hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapanır. Böylece yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.

EN İYİ KOLTUK POZİSYONU
Öte yandan “en iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur” inanışı da yanlış. Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği bir pozisyon olmalı. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalı.

“ABS, DAHA KISA MESAFADE DURDURMAZ”
Otomobil kullananların “ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur” bilgisi de doğru değil.
Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır böylece motorun aracı ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır.


“Antiblokaj Fren Sistemi (ABS) otomobili, mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur” bilgisi de yanlış. Çünkü, ABS aracın tekerleklerinin kızaklamasını engeller ve fren sırasında aracın manevra yapılabilmesini olanak sağlar.
ABS, aracın daha güvenli biçimde frenleme yapılmasına yardımcı olur. Mekanik frene sahip bir otomobilde de “fren pedalı pompalayıp kısa mesafede durulabilir” şeklindeki inanç araç içindekileri tehlikeye sokabiliyor. Çünkü, pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde araç ileriye doğru hareketini sürdürür.
Böylece aracın durma mesafesi uzar. Ayak pedalın üzerinden kaldırılmadan fren yapılmalıdır.


ŞEHİR İÇİNDE EMNİYET KEMERİ MUTLAK TAKILMALI
Sürücülerdeki “şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir” anlayışı da doğru değil. 50 kilometre hızda meydana gelen bir çarpışmada aracın içindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağı düşmeye eşit şok yaşıyor.

Emniyet kemeri olası kazalarda hayat kurtaran en önemli güvenlik aracı olma özelliği taşıyor.

“UYARI İÇİN KORNA ÇALMAYIN”
“Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır” inancı da yanlış. Çünkü, gündüz kısa far yakmak aracın erken fark edilmesini ve aracı tehlikeye sokacak kişilere karşı daha erken görünmeyi sağlıyor.
Yalnızca bulutlu ve yağışlı havalarda değil güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması sürüş güvenliğini artırıyor. Araç sürücülerinin “yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır” bilgisi de yanlış.


Çünkü, yoğun siste görüş mesafesi kısaldığından araçların fark edilmesi zorlaşıyor. Bu yüzden yoğun siste araçla trafiğe çıkılmaması öneriliyor.

Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, yolların kayganlaştığını dikkate alıp takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almaya yardımcı olur. Sürücüler tarafından bir kişiyi uyarmak için korna çalınmasının da yanlış bir davranış şekli olduğu bildiriliyor.


Çünkü, uyarı için çalınan korna, uyarılan kişiyi paniğe sokup beklenmedik bir tepki vermesine neden olabiliyor. En iyi uyarı biçiminin yavaşlamak veya durmak olduğu ifade ediliyor.

Kaynak: POSTA

AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
  1. SONY XPERIA ST23 MIRO BEYAZ AKILLI TELEFON
  2. HTC WILDFIRE S A510 PURPLE
  3. BLACKBERRY 9790 BELLAGIO SİYAH AKILLI TELEFON 
  4. NOKIA E72 TOPAZ BROWN AKILLI TELEFON 
  5. SAMSUNG GALAXY S7562 DUOS WHITE AKILLI TELEFON 
  6. NOKIA E72 WHITE AKILLI TELEFON 
  7. BLACKBERRY 9320 ARMSTRONG AKILLI TELEFON 
  8. SAMSUNG S6810P GALAXY FAME WHITE AKILLI TELEFON 
  9. LG P705 OPTIMUS L7 SİYAH AKILLI TELEFON 
  10. NOKIA LUMIA 620 GREEN AKILLI TELEFON 
  11. HTC DESIRE-X BEYAZ AKILLI TELEFON 
  12. BLACKBERRY 9360 APOLLO CURVE WHITE AKILLI TELEFON 
  13. SONY XPERİA GO ST27İ SİYAH AKILLI TELEFON 
  14. BLACKBERRY 9900 DAKOTA SİYAH AKILLI TELEFON 
  15. HTC WINDOWS PHONE 8S BLACK AKILLI TELEFON 
  16. SAMSUNG I9082 GALAXY GRAND BLUE AKILLI TELEFON 
  17. NOKIA LUMIA 820 SİYAH AKILLI TELEFON 
  18. HTC INCREDIBLE S AKILLI TELEFON 
  19. LG E960 NEXUS 4 BEYAZ AKILLI TELEFON 
  20. APPLE IPHONE 4 - 8GB BLACK AKILLI TELEFON 
  21. LG E975 OPTIMUS G AKILLI TELEFON 
  22. HTC VILLE ONE S GRAY AKILLI TELEFON 
  23. NOKIA LUMIA 920 BEYAZ AKILLI TELEFON 
  24. HTC X315E SENSATION XL AKILLI TELEFON 
  25. APPLE IPHONE 4S 16GB BLACK AKILLI TELEFON 
  26. BLACKBERRY Q10 SİYAH AKILLI TELEFON 
  27. HTC M7-ONE SILVER AKILLI TELEFON 
  28. APPLE IPHONE 5 - 16 GB AKILLI TELEFON - BEYAZ 
  29. AKTOUCH DOKUNMATİK AKILLI TAHTA 110x188cm (80") 16:9

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com