Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

5 Haziran 2013 Çarşamba

2 yıl İspanya'da yaşadım 2012 yılında eşimle birlikte Türkiye'ye dönüş yaptım - Dışarıdan pirim ödeyerek emekli olabilir miyim? - Bunun için ne yapmam gerekiyor? - Ödemem gereken pirim tutarı ne olacak? - Bu işlemleri ne zamana kadar yapmalıyım? - İSPANYA İKAMET SÜRESİ BORÇLANILIR MI?


İSPANYA İKAMET SÜRESİ BORÇLANILIR MI?

01.03.1979 doğumlu bir bayanım. 01.01.1997 tarihi itibarı ile sigortalılığım başlamış olup, 1992 gün pirim ödemem bulunmaktadır. 2009 yılında İsviçre’de yabancı bir ülke vatandaşı ile evlendim. 2010 yılında İspanya’ya göç ettikten sonra 2 yıl İspanya’da yaşadım. Her iki ülkede de çalışmadım ve herhangi bir aylık almıyorum. Mayıs- 2012 ayında eşimle birlikte Türkiye’ye dönüş yaptım. Dışarıdan pirim ödeyerek emekli olabilir miyim? Bunun için ne yapmam gerekiyor? Ödemem gereken pirim tutarı ne olacak? Bu işlemleri ne zamana kadar yapmalıyım?

Oya VATANSEVER / İSVİÇRE

YANIT: Oya Hanım, öncelikle 01.01.1997 günü SSK başlangıcına göre 53 yaş 5900 günden emekli olma hakkınız olduğunu belirtelim. Eksik olan süreyi her iki ülkede İsviçre ve İspanya dahil ikamet sürenizi belgeleyerek borçlanma hakkınız mevcut. Her iki ülkede ikamet süreniz özetle 2009-2013 yılı diye kabul etsek bu da beş yıl civarındadır. 1800 gün için ödenecek bedel 18.792 TL dir.

Hasan Karahaliloğlu - SABAH AVRUPA

35 SORUDA YURTDIŞINDA GEÇEN SÜRELERİN BORÇLANMA YOLUYLA DEĞERLENDİRİLMESİ

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com