Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

21 Mart 2013 Perşembe

Kindergeldzuschlag nedir? - ALMANYA EK ÇOCUK PARASI ÖDEMELERİ!

Ek çocuk parası ödemeleri

Merhaba sevgili okurlar. 

Bu haftada sizlerden gelen sorulara yanıt vermeye devam ediyorum.

Köln’den Seyhan S. adlı okurumuz ek çocuk parasıyla ilgili bir soru sormuş. Seyhan S.’nin sorusu şöyle: Bir yıl önce boşandım ve çocuklarımla birlikte yaşıyorum. Nafaka davasını kazandık ama ne yazık ki ‘hastayım’ diyerek işten çıktı ve çalışmıyor. Sosyal yardımla geçiniyorum. Çocuklar için jugendamt’tan ve sosyal daireden yardım alıyorum. Komşum evli ve üç çocuklu. Sadece eşinin maaşı var. Onlara kindergeldzuschlag (ek çocuk parası) veriyorlar. Ben de başvurdum ama yalnız yaşamama rağmen yardım vermediler. Bu yardımdan yararlanabilir miyim?Seyhan hanım, hemen karamsarlığa kapılmayın, üzülmeyin. Bazı haklardan yararlanmak için gereken şartlara uymanız gerekir. Şartlara uymazsanız verilen haklardan yararlanamazsınız. Evet, çoğu zaman devlet daireleri de yanlış karar verebiliyor. Bakalım sizin durumunuz neyi gösteriyor.

Kindergeldzuschlag nedir?

Kindergeldzuschlag, yani ek çocuk parası dar gelirli ailelere ek olarak verilen sosyal yardımdır. Bu yardımla, geçimlerini sağlayamayan dar gelirli ailelerin Hartz IV’de başvurmalarını engellemek amaçlanır. Eğer geliriniz (çalışan veya işsiz) belirli bir sınırın üstünde değilse kindergeldzuschlag alırsınız. Buradaki amaç çocukların mağdur olmamasıdır. Hak sahibi, çocuklarıyla yalnız yaşayan veli ve dar gelirli ailedir. Gelir sınırı, yalnız yaşayan kişilerde 600 euro, ailelerde ise 900 eurodur. Yardım şartı, ailenin durumu ve çocuk sayısına göre değişir. Bir ailenin temel ihtiyaç sınırı Hartz IV’ün verilerine göre hesaplanır. Bu geçim sınırına ulaşılamamışsa “kindergeldzuschlag-ek çocuk parası ödenir. Görüldüğü gibi kindergeldzuschlag, gelir çocukların yaşamına ve nafakasına yetmediği takdirde verilir. Asgari geçim sınırına ulaşılamadığında aradaki fark Hartz IV yerine kindergeldzuschlag ile kapatılır.

Sosyal daireler, ihtiyaç duyulan geçim sınırını hesaplayıp, sosyal yardım (Hartz IV) olarak öder, kindergeldzuschlag’a gerek kalmaz. Siz de sosyal yardım alan bir kişi olarak, geçim sınırı olan asgari yardımı aldığınız için kindergeldzuschlag’a hakkınız yoktur. Yani mağdur değilsiniz. Komşunuz büyük bir ihtimalle evdeki kişi sayısı nedeniyle asgari geçim sınırının altında olduğu için ek yardım alır. Dediğim gibi aradaki farkı ya Hartz IV’e başvurup kapatacak ya da kindergeldzuschlag alacak. Kindergeldzuschlag aynı evde yaşayan 25 yaş altı çocuklar için ödenebilir.

Yardım miktarları nedir?

Kindergeldzuschlag, bir çocuk için en fazla 140 eurodur. Eğer birden fazla çocuk varsa ortalama bir çocuk parası ödenir. Geçim sınırı olan miktar ile gelir arasındaki fark ödenir. Ondan fazlası olmaz. İyi haftalar dileklerimle…

Pınar Tıkır - SABAH AVRUPA

AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:



35 SORUDA YURTDIŞINDA GEÇEN SÜRELERİN BORÇLANMA YOLUYLA DEĞERLENDİRİLMESİ

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com