Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

30 Kasım 2012 Cuma

1981-1987 yıllarında iki doğum yaptım doğum borçlanması yapabilir miyim?

Memuriyetten sonra SSK’dan önceki doğumlarınızı borçlanamazsınız

Soru: 11 Temmuz 1958 doğumluyum. 1 Mart 1977 de Emekli Sandığına giriş yaptım. 30 Kasım 1980 de ayrıldım.17 Haziran 1995 de SSK’ya giriş yaptım. 30 Haziran 1995 de çıkış yaptım. İsteğe bağlı olarak 1 Ekim 1995 de giriş yaptım. 30 Nisan 1997 de ayrıldım. Haziran 2009 tarihinden itibaren sigortalı olarak bir işte çalışıyorum. Ne zaman emekli olabilirim? 1981-1987 yılında iki doğum yaptım. Doğum borçlanması yapabilir miyim?

Tülay MUTLU

Cevap: Doğumlarınız memurluktan sonra SSK başlangıç tarihinden önce olduğundan, doğum borçlanması yapamazsınız. Doğum borçlanması SSK’lı çalışanlara tanınan bir  hak. Sigortalı çalışırken veya işten ayrıldıktan sonra ve başka bir statüde çalışmadan doğum yapsanız, borçlanabilirdiniz.
8 Eylül 1999 tarihi itibariyle 18 yıldan fazla süre sigortalı olduğunuzdan, eski yasa şartlarıyla emekli olacaksınız. Eski yasaya göre SSK’da yaş haddinden emekli olmak için; 15 yıl sigortalılık süresi, 3600 gün prim ödeme ve 58 yaş şartlarına tabisiniz. 1 Aralık 2012 den itibaren 1560 gün daha prim ödeyerek toplam priminizi 3600 güne tamamlayacağınız tarihte emekli olabilirsiniz.

Ekrem SARISU - POSTA

Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com 
RSS Abone Ol www.feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com