Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

29 Eylül 2012 Cumartesi

İkinci bir işte çalışmak istiyorum ancak çalıştığım işyerimden izin alamıyorum ne yapmalıyım?

Belgesi olanlar çalıştığı kamu kurumunda iş güvenliği uzmanı olarak görev yapabilecek  

Soru: Ben tam zamanlı 4857 sayılı iş kanununa tabi bir kamu kuruluşunda işçi statüsünde çalışıyorum. Üniversite mezunuyum İş Güvenliği Uzmanlığı sertifikası aldım. Belgemin geçerliliğini koruması  bir üst sınıf olan B sınıfına geçmem için az tehlikeli bir iş yerinde belgemin çalışması gerekiyor. İkinci bir işte çalışmak istiyorum. 4857 ve 5510'u incelediğim de ikinci işte normal sigortalıların çalışabileceği hatta SGK İl Müdürlüğüne de sordum çalışmam da sakınca olmadığını söylediler. Ancak çalıştığım işyerimden izin alamıyorum. Ne yapmalıyım. İzin vermedikleri için belgemi bir üst sınıfa taşıyamıyorum. İş aktini fesih ile karşı karşıya kalacağımı söylüyorlar. Mahkeme sürecini mi başlatmam gerekiyor?

Fatih DESTUR

Cevap: SGK il müdürlüğünden doğru bilgi vermişler. Sosyal güvenlik açısından birden fazla işyerinde çalışmak mümkün. Yeter ki fiili çalışma olsun ve çalışma kuruma bildirilsin.

Ancak, bu durum çalıştığınız kamu kurumunun (özel sektör işyeri olsa da) ikinci işte çalışmanız için size izin vermesini gerektirmiyor. İkinci işte çalışmak için, mahkeme yoluyla da izin alamazsınız.

Kamu kurumları 30 Haziran 2014 tarihinden itibaren İş Sağlığı Ve Güvenliği Kanunu kapsamındaki yükümlüklerini sağlamak için, ya işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı istihdam edecekler, ya da dışarıdan hizmet satın alacaklar. Yasa kamu kurumlarının çalışanları arasında iş güvenliği uzmanı belgesi olanları, iş güvenliği konusunda görevlendirmesine olanak sağlıyor. Çalıştığınız kurum yetkililerinin uygun görmesi halinde, 30 Haziran 2014 tarihinden itibaren, çalıştığınız işyerinde iş güvenliği uzmanı olarak görev yapabilirsiniz.
 
Ekrem SARISU - Posta

--

www.emeklilikhaber.com tanıtım ve tavsiye mesajı:
 
Değerli arkadaşım;

Bu e-postayı size faydalı bir siteyi duyurmak için gönderiyorum.

Sigortalı çalışıyorsanız  yeni SGK haberlerini günlük olarak yayınlayan bir site var. 

Düzenli olarak önemli gelişmeleri takip edebilirsiniz. 

Ayrıca İş arkadaşlarınızın ve tanıdıklarınızın önemli SGK gelişmelerinden
haberdar olmalarını istiyorsanız onlara bu siteyi tavsiye ediniz. 

Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com 
RSS Aboneliği http://feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 

İlginizi Çekecek Diğer Başlıklar

kıdem tazminatı

  1. SSK'ya emekli olursam ne kadar maaş alırım diye sordum ama yanıt vermediler bunu hesaplamanın bir yöntemi var mı?
  2. İlk defa 8 Eylül 1999 tarihinden sonra sigortalı olanların kıdem tazminatı alma şartları

kıdem tazminatı alma şartları

  1. İlk defa 8 Eylül 1999 tarihinden sonra sigortalı olanların kıdem tazminatı alma şartları

kıdem tazminatı nasıl hesaplanıyor

  1. SSK'ya emekli olursam ne kadar maaş alırım diye sordum ama yanıt vermediler bunu hesaplamanın bir yöntemi var mı?

mahsup işlemi

  1. Yurtdışı borçlanması olanların ilk işe giriş tarihi nasıl tespit edilir?

malullük aylığı

  1. İnternetten SGK emeklilik başvurusu nasıl yapılır?

nasıl emekli olabilirim

  1. İsteğe bağlı sigorta primi yatırarak nasıl ve hangi tarihte emekli olabilirim?

ne zaman emekli olurum

  1. 1989 yılında sigortalı oldum askerliğimi yatırırsam ne zaman emekli olurum?

prim ödeme gün sayısı

  1. Emekli olunca kaç para maaş alabilirim?

prime esas kazancın alt sınırı

  1. Daha fazla SSK primi ödemenizin emekli aylığınıza etkisi nedir?

prime esas kazancın üst sınırı

  1. Daha fazla SSK primi ödemenizin emekli aylığınıza etkisi nedir?

sigorta başlangıcının önemi

  1. 1989 yılında sigortalı oldum askerliğimi yatırırsam ne zaman emekli olurum?

son yedi yıl kuralı

  1. 3600 günden emeklilik hakkından yararlanabilir miyim?

vergi indirimiyle emeklilik

  1. Engellilerin emekliliği ve 18 yaş uygulaması hk.


Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com