Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

2 Eylül 2012 Pazar

Eylül ayı sonuna kadar A.Ş. yönetiminden istifa etmek zorunda olanlar


Eylül ayı sonuna kadar AŞ. yönetiminden istifa etmek zorunda olanlar

Soru: Anonim şirket yönetim kurulumuzda, ortağımız olan bir başka AŞ. yi temsil eden yönetim kurulu üyemiz bulunuyor. 1 Temmuz 2012 de yürürlüğe giren yeni Türk Ticaret Kanununa göre, genel kurulu toplayarak yeni yönetim kurulu üyesi mi seçmemiz gerekiyor? Bu konuda bilgi verebilir misiniz? RAZİYE


Cevap: Eski Ticaret Kanununa göre, tüzel kişi ortağı temsilen gerçek kişiler yönetim kurulu üyesi oluyorlardı. 1 Temmuz 2012 tarihinde yürürlüğe giren 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun, 359 uncu maddesiyle tüzel kişilerin bizzat kendilerinin yönetim kurulu üyesi olabileceği ve tüzel kişinin yanında bir gerçek kişinin de tescil edilmesi gerektiği hüküm altına alınmıştır.

6103 sayılı Türk Ticaret Kanunun Yürürlüğü ve Uygulama Şekli Hakkında Kanunun 25 inci maddesine göre; Ticaret Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, eski Ticaret Kanununa göre, tüzel kişi ortağı temsilen AŞ yönetim kurulu üyesi olan gerçek kişilerin, kanunun yürürlük tarihinden itibaren üç ay içinde yani en geç 1 Ekim 2010 tarihine kadar, yönetim kurulu üyeliğinden istifa etmeleri yerlerine tüzel kişinin bizzat kendisinin ya da başka bir kişinin seçilmesi gerekmektedir.

İstifa nedeniyle boşalan yönetim kurulu üyeliklerine genel kurulca yeni üyenin seçilmesi veya yönetim kurulunun kalan üyeleri tarafından atama yapılması mümkün bulunmaktadır.(6102 S.K. Md. 363) Bu nedenle hemen genel kurulu toplamanıza gerek yok. Genel kuruluca yeni üye seçilene kadar, yönetim kurulunun kalan üyeleri atama yapabilir.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com