Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

8 Şubat 2012 Çarşamba

Üniversite mezunu olmayan şirket sahibi olmayacak mı?

Türk Ticaret Kanunundan AŞ yönetim kuruluna yüksek öğretim şartı

Soru: İnanmadık ama, Yeni Türk Ticaret Kanunu anonim şirketlerin yönetim kurulunun üniversite mezunu olma şartı getirmiş. Bu doğru mu acaba? Yeni Türk ticaret Kanununa göre üniversite mezunu olmayan şirket sahibi olmayacak mı? Bu konuda bizi bilgilendirebilir misiniz?


SEMİH

Cevap: Edindiğiniz bilginin bir kısmı doğru bir kısmı yanlış. Çünkü, Anonim Şirket(AŞ.) yönetim kurulu üyelerinin tamamına değil, bir kısmına yüksek öğrenim zorunluluğu getirildi. Büyük bir bölümü 1 Temmuz 2012 tarihinde yürürlüğe girecek olan, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 359/3 ncü maddesi hükmüyle; AŞ.’ler de yönetim kurulu üyelerinin dörtte birinin yüksek öğrenim görmüş olması zorunlu hale geldi. Yönetim kurlu üyelerinin kaçının yüksek öğrenim görmüş olması hesabı şu şekilde yapılacak: yönetim kurulu üye sayısı dörde bölünerek, yüksek öğrenim mezunu olması gereken üye sayısı bulunacak. Bölmede kesirli çıkan sonuçlar, yukarı doğru tama, tamamlanacak. Örneğin; 7 kişilik yönetim kurulu olan AŞ.’ler de, yediyi, dörde böldüğümüzde, 1.75 çıkmakta(7/4 = 1.75). Bu oran 2 ye tamamlanacak. Bu durumda yönetim kurulu yedi kişiden olan anonim şirkette yönetim kurulu üyelerinden en az ikisi yüksekokul mezunu olmak zorunda. Yönetim kurulu üç kişiden oluşan anonim şirkete üç, dörde bölündüğünde 0.75 çıkmakta(3/4 = ), bu oran yukarı doğru tama tamamlandığında bir çıkmakta. Bu durumda yönetim kurulu üye sayısı üç olan, anonim şirkette yönetim kurulu üyelerinden en az biri yüksekokul mezunu olacak.

Tek kişilik anonim şirketlerde bu şart aranmıyor. Yükseköğrenim görmeyen biri, tek kişilik anonim şirket kurarak, yönetim kurulu üyesi olabilecek.

Ekrem SARISU - Posta

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com