Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

10 Ekim 2011 Pazartesi

Üniversitede okuyanlar kaç yaşını doldurana kadar yetim aylığı alabilir?

Üniversitede okuyan 25 yaşını doldurana kadar yetim aylığı alabilir


Soru: 1 Ocak 1993 doğumluyum. Babam 2010 Kasım ayında vefat etti. Göz dolayısı ile çalışamadığı için malulen emekli olmuştu. Babam vefat edince, 18 yaşına girmediğim için, Aralık ayı maaşımı ve ölüm yardımını aldım. Toplam 1.000 lirayı aşkın tutarda para aldım. (1 maaş ve ölüm yardımı) Ama Ocak ayında 18'e girdiğim için maaş kesildi.

Şimdi 2 yıllık üniversite bölümü kazandım. Ve tekrar aylık bağlanması için SGK ya gittim. Bir form verdiler, bunu doldurup öğrenci belgeni ve nüfus cüzdan fotokopini koyup Ankara’ya yollayacaksın dediler. Elime birde adres verdiler.
Verdikleri formu dedikleri gibi doldurdum kimlik fotokopimi ve öğrenci belgemi ekleyip, verdikleri adrese iadeli taahhütlü olarak gönderdim.
Acaba maaşım bağlanır mı? Bağlanırsa elime aylık net ne kadar maaş geçer? Ne kadar sürede bağlanır?
BATUHAN

Cevap: Eğitiminiz devam etmesi şartıyla, 25 yaşınızı dolduracağınız tarihe kadar babanızdan dolayı yetim aylığı alabilirsiniz:

Kaynak: Ekrem SARISU - Posta Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Diğer Sorular İçin Tıklayınız

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com