Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

26 Aralık 2011 Pazartesi

Emekli ikramiyelerinin ödenmesine ilişkin Yasa Tasarısı hk.

SORU VE CEVAPLAR

Davanızdan sakın vazgeçmeyin!

1973-1986 yılları arsında Bursa Büyükşehir Belediyesi'nde Emekli Sandığı'na tabi memur olarak çalıştım. 1986 yılında istifa ettim ve ardından memuriyet için tekrar kadromu talep ettim. 3,5 yıl bekledim ve kadrom verilmedi. Bu 3,5 yıllık zaman içinde yine aynı kurumda SSK'lı olarak çalıştırıldım. 1991 yılında SSK'lı olarak emekli oldum. 16.08.2010 tarihinde SGK'ya başvurarak Emekli Sandığı'na tabi geçen 13 yıl 6 aylık memuriyet sürem için emekli ikramiyemin ödenmesini talep ettim. Bu talebimin reddine dair yazı 21.12.2010 tarihinde SGK'dan tarafıma tebliğ edildi. 10.03.2011 tarihinde İdare Mahkemesi'nde dava açtım. Davam halen devam etmektedir. Hükümetin hazırlamış olduğu yeni yasa tasarısı kapsamında benim durumum ne olacak? Bundan sonrası için bana ne tavsiye edersiniz?


Remzi Sargıner

Emekli ikramiyelerinin ödenmesine ilişkin Yasa Tasarısı, perşembe gecesi TBMM Genel Kurulunda kabul edildi. Cumhurbaşkanının onayından sonra Resmi Gazete'de yayımlanıp yürürlüğe girecek.

Yasa hükmüne göre, emekli ikramiyesi için dava açmış olanlardan, memuriyetleri kıdem tazminatına hak kazanma şartlarına uygun olarak sona ermiş olanların, açtıkları davalardan vazgeçmeleri halinde emekli ikramiyeleri ödenecek.
İstifa ederek işten ayrılanlar kıdem tazminatına hak kazanamadıklarından, memuriyetten istifa ederek ayrılanlara da emekli ikramiyesi ödenmeyecek. Emekli ikramiyesine ilişkin olarak getirilen bu yeni şartın da Anayasa Mahkemesi'ne götürülmesi ve iptali söz konusu olabilecek.

Ancak verdiğiniz tarihlere göre davayı 60 günlük süre içinde açmamışsınız. Eğer dava açma süresini geçirmiş iseniz davanız süre aşımı nedeniyle reddedilir. Bunun için yasa yürürlüğe girmeden yeniden idareye başvurup, süreci yeniden başlatmanız yararlı olabilir. Davanızı süresinde açtıysanız, yasanın yürürlüğe girmesi halinde davanızdan vazgeçmeyip, mahkemenin vereceği kararı beklemeniz gerekiyor.

Metin TAŞ & Sezgin ÖZCAN - AKŞAM

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com