Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

27 Eylül 2012 Perşembe

350 feet kala facia kıl payı atlatıldı


350 feet kala faciadan dönüldü

Sabiha Gökçen'de faciaya 350 feet...


158 yolcunun bulunduğu uçak inişine saniyeler kala pistte bir başka uçağın ilerlemekte olduğunu fark etti. Pilot, hızlı bir hamleyle pisti pas geçip havalanmayı başardı. Telsizlerini unuttukları için kuleye haber vermeden uçağı hangara götüren görevliler hakkında soruşturma açıldı...

İSTANBUL Sabiha Gökçen Havaalanı'nda facia pilotun ustalığı sayesinde kıl payı atlatıldı. Havada büyük paniğe yol açan ve pazartesi gece yarısı yaşanan olay şöyle gerçekleşti:

Sabiha Gökçen Havaalanı apronundaki 26 numaralı park pozisyonunda bulunan Pegasus Hava Yolları'na ait 'TcAAL' kuyruk numaralı uçağın, bakım amacıyla karşı aprondaki teknik hangara çekilmesi istendi.
Bunun üzerine yer görevlileri motor çalıştırılmadan 'pushback' aracıyla hangara çekilmesi için harekete geçti. Onlara refakat eden ve uçağın önünde giden ' follow me' aracı görevlileri bu sırada önemli bir ayrıntıyı atladı. Telsizle kule irtibatını sağlayıp pist kullanma iznini alması gereken follow me aracı görevlileri yanlarında telsizlerini almayı unuttukları için bu görevi yerine getirmedi. Dev uçak bu şekilde sessiz sedasız pisti yarıladı.

20 SANİYE GEÇ KALSA...
Tam bu sırada saat 22.00 sıralarında Gaziantep'ten havalanan Pegasus Hava Yolları'na ait 'pc159' sefer sayılı 'tccpc' kuyruk numaralı uçak iniş için izin istedi. Kule gerekli izni verdi. İçinde 158 yolcu ve 6 mürettebat bulunan uçağın pilotu inişe geçti. Tecrübeli pilot,  350 feet kala pistte başka bir uçak olduğunu fark etti. Kuleye gerekli ikazı yapıp son anda inişten vazgeçip usta bir manevrayla yeniden havalanmayı başardı.
Yolcular arasında panik yaşatan olay sonrası 15 dakika havada tur atan uçak, daha sonra inişini gerçekleştirdi.  Pilotun uçağı 20 30 saniye sonra fark etmesi halinde yeniden havalanmasının mümkün olamayacağı ve çarpışmanın mutlak olduğu belirtildi.

Olay üzerine yetkililer geniş çaplı soruşturma başlattı. Telsizlerini unutan fallow me aracı görevlilerinin savunmaları alındı.

ATATÜRK HAVALİMANI'NDA DA BENZERİ YAŞANMIŞTI
Benzer bir olay da 3 Ağustos 2012 tarihinde, Atatürk Havalimanı'nda meydana gelmişti. Türk Hava Yolları'nın  Londra-İstanbul seferini yapan TK 1896 sefer sayılı uçağı Atatürk Havalimanı'na inişe geçtiği sırada, bir önceki uçağın pisti zamanında terk etmemesi üzerine pas geçmişti. Büyük paniğe neden olan olayı kule herhangi bir olumsuzluk yaşanmaması için Londra uçağına tekrardan yükselme talimatı vermişti.

Kaynak: Akşam

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com