23 Mayıs 2012 Çarşamba
İşyerine personel alımında dikkat etmeniz gereken konular
Doğru eleman seçimi nasıl yapılır?
Şirketinize personel alımı aşamasında dikkat etmeniz gereken konular ve adaylar arasında en iyileri seçmek için neler yapmanız gerektiği konusunda bakın danışmanlar neler söylüyor:
Personel alımı için mülakat yaparken adaylarda dikkat edilmesi gereken bazı davranış özelliklerinden ziyade adayların size sunduğu CV ve referanslarla, anlattıklarının birbiriyle tutarlı olup olmadığına bakılmalı.
Kısacası mülakattan önce şirket yöneticilerinin dersine iyi çalışması gerekir. İşe adayın CV ’sini okuyarak, referanslarına önceden kontrol ederek başlayın. Eğer adaya sorduğunuz birbirini destekleyen soruda hata yapıyorsa, duraksıyorsa, cevap veremiyorsa o zaman doğru söylemediğini düşünün.
Yine de bu fikre sahip olmak net karar vermek için yeterli değil. Çünkü bazı adaylar mülakatta çok heyecanlanır. Eleme yapabileceğiniz diğer konu, adayın yaptığı işteki bazı başarıları olabilir. Eğer önceden çalıştığı şirketin belirli ödülleri ve başarıları varsa, bunlara ne kadar katkı bulunduğunu ölçebilirsiniz.
İş ilanına başvuran kişilerin özgeçmişleri nasıl değerlendirilir?
Şirketler ne istediğinizi çok iyi bilmeli. İş başvurusunda bulunanlar arasında eleme çok rahat yapılıyor. Örneğin işe başvuran adayların CV’lerini ikiye ayırın ve derecelendirin. İlk aşamada en beğendikleriniz ve ikinci aşamada en beğendikleriniz diye. Sizin çok beğendiğiniz bir CV nin sahibi sizden önce 4-5 ayrı yere de başvurmuş olabilir. Bu nedenle başka yere başlayabilir. Peki CV’leri nasıl eleyeceği. Öncelikle şirketinizin olmazsa olmazlarını belirleyin. Mesela üniversite mezunu mu, İngilizce mi… Bu özellikleri taşıyan adayları üst sıralara çıkarın. İş ve sektör deneyimi ile referans da önemli kriterdir.
Kaynak: Bilgispot.com