Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

14 Haziran 2011 Salı

Emekli sandığında isteğe bağlı iştirakçi olmanın şartları nelerdir?

Emekli sandığında isteğe bağlı iştirakçi olmak için 10 yıl fiili hizmet süresi gerek

Soru: Ben 1973 doğumlu ve üniversite mezunuyum.1988 yılında meslek lisesi öğrencisi iken ilk ssk girişi yapılmıştı. Aynı numara üzerinden 1999 yılında özel sektörde SSK lı olarak çalışma hayatına başladım. Bu çalışma 2001 yılında memuriyete girmemle son buldu ve 980 gün SSK lı hizmetim var.19/11/2001 yılında özürlü kadrosundan Maliye Bakanlığında göreve başladım ve halen çalışmaktayım.
SSK da ki hizmetimi memuriyetle birleştirmişim. Askerliği özürümden dolayı yapmadım.Benim iki tane sorum var.1- Memuriyette çalışmaya devam ederek ne zaman emekli olabilirim?(Özürlülerin emekliliği 15 yıl olarak değerlendiriliyor benim ssk lı hizmetim bu sürede değerlendirilecekmi) 2-Emekli sandığında isteğe bağlı sigortalılıkta 10 yıl çalışma şartı varmış benim bu 10 yılın hesabında ssk lı hizmetim değerlendiriliyormu.Ayrıca İstifa edip isteğe bağlı sigortalılığa geçmem durumunda yine özürlü olarak emekli olma (15 yıl) hakkım devam edermi? Ne olur cevaplayın çünkü çok yere sordum kimseden net bir bilgi alamadım.Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Necattin KILIÇ

Cevap:1)Özürlü kadrosuyla memuriyete geçtiğinizden, emekli olmak için; 15 tam yıl fiili hizmet süresi şartına tabisiniz. Fiili hizmet sürenizi 15 tam yıla tamamlayacağınız tarihte yaş şartı aranmadan emekli olacaksınız. SSK ya ödediğiniz primler 15 yıla sayılır.
2)10 yıl hesabında sigortalı çalışma süreleriniz dikkate alınmaz. Emekli Sandığı ile ilgili isteğe bağlı olarak devam ettirmek için, 657 sayılı yasaya göre 10 yıl fiili memuriyet süresi aranır.10 yıllık fiili hizmet sürenizi doldurup istifa ederek ayrıldığınız tarihten itibaren en geç altı ay içinde başvuru yaparak isteğe bağlı iştirakçi olup, toplam hizmet sürenizi 15 tam yıla tamamlayacağınız tarihte emekli olabilirsiniz.

Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Sorular İçin Tıklayınız  Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com