Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

2 Şubat 2012 Perşembe

İşyerinde psikolojik baskı görme hk.

İşyerinde psikolojik baskı görenler dikkat!

01.04.1996 tarihinden itibaren aynı işyerinde 15 yıldır çalışıyorum. Hâlâ da çalışmaya devam ediyorum. Bu çalıştığım süre zarfında sigortam hep ödendi. Benim asıl sorunum emeklilik değil. Benim sorunum tazminatım. Patronum bana psikolojik olarak baskı yapıyor; hem işi bırakmam için hem de tazminat ödememek için. Ben de tüm sıkıntılara rağmen, her şeye göğüs gerip çalışmaya devam ediyorum. Bir fiil 15 yıl aynı işyerinde çalışmış olmam nedeniyle kendim istifa edersem tazminat alma hakkım olur mu? Ben bunu öğrenmek istiyorum. Eğer bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.


CEVAP:İş Kanunu'nda taciz olarak, sadece cinsel taciz işçinin iş sözleşmesini haklı nedenle fesih sebebi olarak sayılmıştır. Bunun dışında psikolojik baskı taciz olarak kanunda bulunmasa da, yargı kararlarında işçinin hali fesih sebebi olarak değerlendirilmekte ve tazminata hükmedilmektedir.
Bu nedenle iş sözleşmenizi feshedip yargıya başvurduğunuzda, delilleriniz de mevcut ise yargı lehinize karar verebilir. Ancak bunu ispatlamak o kadar kolay değildir. Eğer emeklilik şartlarını taşıyor iseniz yani SGK hizmet sürenizi ve prim ödeme gün sayınız dolmuşsa ve yaşı bekliyorsanız, bunu SGK'dan belgeleyerek, bir yazı alıp işverene vermeniz halinde işyerinden ayrılarak kıdem tazminatınızı alabilirsiniz.

ALİ ŞERBETÇİ - TAKVİM

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com