Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

25 Şubat 2011 Cuma

Torba yasa yürürlüğe girdiğinde babanızdan sağlık yardımı almaya başlayacaksınız

Torba yasa yürürlüğe girdiğinde babanızdan sağlık yardımı almaya başlayacaksınız

Soru: 20 yaşındayım. 2010 tarihinde açık öğretim fakültesinde okurken babamın sağlık yardımından faydalanıyordum. Daha sonra okulu bıraktım. 1 Ocak 2011 tarihinde sigorta kaydı yaptırdım. 26 Ocak 2011 tarihinde sigortamı kapattırdığım halde, nereye müracaat etsem emekli sandığı, SSK, yeşil kart daireleri bana nerden tedavi olacağıma dair bilgi vermemekteler. Bu konuda beni aydınlatmanızı rica ediyorum.

Büşra ERÇIKTI

Cevap: Bugünkü mevcut uygulamada, genel sağlık sigortasına kayıt yaptıracak ve gelir durumunuza göre prim ödeyerek sağlık yardımını kendi genel sağlık sigortanızdan alacaksınız. Ancak, en geç Mart ayının ilk haftasında yayımlanması beklenen Torba Yasada kız çocuklarının ana ve babaların sigortasından sağlık yardımı alma uygulamasında, 1 Ekim 2008 den önceki uygulamaya dönülmesi yönünde düzenleme var. Torba Yasa yürürlüğe girdiğinde kız çocukları evlenmediği veya sigortalı bir işe girmediği sürece ana veya babasının üstünde yaşları ne olursa olsun sağlık yardımı alacaklar. Evlenen kız çocuğu boşandığında, dul kaldığında ve işsiz kaldığında tekrar ana veya babasının sigortasından sağlık yardımı almaya başlayacak. Torba yasanın yürürlüğe girmesinden itibaren babanızın üstünden sağlık yardımı almaya başlayabilirsiniz.


Ekrem SARISU -POSTA SSK Bağ-kur ve Emekli Sandığı Hakkında SGK Tarafından Yanıtlanmış Sorular İçin Tıklayınız

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com